Prof. Ferruccio Marotti jest historykiem teatru i sztuk performatywnych, eseistą, twórcą filmów poświęconych zagadnieniom sztuk performatywnych i antropologii teatru. Od 1965 roku profesor na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu La Sapienza, obecnie profesor emerytowany. Od 1972 do 1980 roku był członkiem Narodowej Rady Badań Naukowych, a w latach 1975–1981 – adiunktem na Uniwersytecie Bolońskim. Od 1981 do 2010 roku profesor teatru i performansu oraz dyrektor Centro Teatro Ateneo – Centrum Badawczego Uniwersytetu La Sapienza. W swojej pracy naukowej skupia się na: XX-wiecznej teorii teatru (autor książek o Edwardzie Gordonie Craigu i Adolphe Appii), badaniu technicznych i dramaturgicznych aspektów renesansowego teatru włoskiego i komedii dell’arte (autor książek o Leone De Sommi i Flaminio Scali, a także o teoriach i technikach teatralnych renesansu), zagadnieniach antropologii teatru dotyczących wschodnich sztuk performatywnych (twórca filmów o indyjskim bharatanatjam, chakkjarkuttu, kathakali, nagamandalam, rytuałach balijskich, rytuałach somalijskich); badaniach naukowych z wykorzystaniem mediów cyfrowych w sztukach performatywnych (film „Książę Niezłomny – Rekonstrukcja ” oraz filmy o Eduardo De Filippo, Dario Fo i Gian Marii Volonté).