Warsztaty prowadzone przez Aleksandrę Kotecką
sob.–niedz. 22–23.04.2023, 10.00–15.00
Instytut Grotowskiego, Studio Na Grobli
W językach polskim i angielskim
Zapisy do 10 kwietnia 2023
Głos i ciało to jedność. Nasz głos nie istnieje bez ciała, które jest jego źródłem, naczyniem i wzmocnieniem.
Tak samo jak jesteśmy naszym ciałem i głosem, jesteśmy też naszymi napięciami.
Nasze napięcia nas kształtują. Są sumą naszych doświadczeń – wszystkich, bez wyjątku. Stanowią o tym, jak mówimy, jak się poruszamy i jak myślimy.
Nasze ciało potrzebuje napięć, żeby utrzymać kształt i pozycję.
Jednak ich nadmiar i nieświadome kumulowanie się przeszkadzają, nie pozwalając nam w pełni korzystać z naszego potencjału.
Introcepcja to głębokie spojrzenie do wewnątrz, uczenie się słuchania ciała na nowo, szukania własnych niepotrzebnych napięć oraz obserwacji swoich nawyków w postawie i sposobie, w jaki używamy głosu.
To szukanie rozluźnienia, balansu i stabilności.
To szukanie otwarcia.
To odkrywanie relacji ciało-umysł-głos: niekończącego się cyklu wzajemnie wpływających na siebie zależności.
Introcepcje to warsztat dla performerów i aktorów, którzy chcą pogłębić świadomość pracy z napięciem i relaksacją ale też dla wszystkich tych, którzy pragną głębiej zrozumieć mechanizmy stresowe i to, jak można je kontrolować.
W trakcie warsztatów będziemy pracować z:
Aleksandra Kotecka od 2004 r. współpracuje z Teatrem ZAR. Brała udział w powstawaniu spektakli: „Ewangelie dzieciństwa”, „Cesarskie cięcie”, „Anhelli. Wołanie” oraz „Armine, Sister”. Autorka i współautorka muzyki do filmów oraz spektakli w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Twórczyni studia produkcji muzycznej Foxterrier Production. Zajmuje się polifonicznym śpiewem gruzińskim, nad którym pracuje zarówno podczas wypraw źródłowych, jak i w ramach własnych poszukiwań. Wspólnie z Tomaszem Wierzbowskim tworzy linią muzyczną spektaklu Teatru ZAR „Anhelli. Skowyt”, a także prowadzi projekt pracy nad polifonicznymi pieśniami gruzińskimi. Zajmuje się muzyką prawosławia, którą poznawała we Lwowie, Sankt Petersburgu i Supraślu. Efektami swoich poszukiwań dzieli się podczas warsztatów. Od 2019 prowadzi we Wrocławiu cykle rocznych warsztatów laboratoryjnej pracy VoiceLAB. Od 2020 ten program warsztatowy jest częścią francuskiego programu Qualiopi. Bada wpływ technik relaksacyjnych na pracę performera.
Od lat fascynuje się dźwiękiem, jego fizyczną naturą oraz nieskończonym potencjałem. W 2019 zaczęła współpracę z Biosonology Institute Art in Listening Accademy w Turynie. W 2022 ukończyła kurs uprawniający do pracy jako terapeuta dźwięku w nurcie stymulacji biosonologicznej.
Koszt: 400 PLN
Jeśli są Państwo osobami ze specjalnymi potrzebami i planują wziąć udział w wydarzeniu, prosimy o kontakt e-mailowy lub telefoniczny minimum 3 dni wcześniej: sekretariat@grotowski-institute.pl, 71 34 45 320. Taka informacja pozwoli nam wdrożyć rozwiązania, które sprawią, że wydarzenie będzie dla Państwa dostępne.