Aktualnie jesteś: Program podyplomowej samoformacji aktorskiej / Dylogia wojny: Utopia
Spektakl Teatru Grupa
Czy boisz się spotkania człowieka ze sztuczną inteligencją? Nadchodzi nowa rzeczywistość. Spektakl Jakoś to będzie. O robotach jest jej zapowiedzią. Tym razem to nie maszyny będą służyć ludzkości, ale ludzie maszynom. Twórcy Teatru Grupa starają się zrozumieć i przekazać, co zdobywające coraz większą świadomość zaawansowane technologie mają nam do powiedzenia. Tworzą sceniczną rzeczywistość, w której maszyny i ludzie przenikają się tak bardzo, że nie sposób ich od siebie oddzielić. Badają, jak może wyglądać świat po epoce dominacji człowieka nad naturą i techniką.
Scenariusz spektaklu powstał na motywach tekstów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję (programy komputerowe, aplikacje, czatboty itp.) oraz filmu Człowiek idealny Jørgena Letha.
jesteśmy maszynami.
naszym zadaniem jest ujawnienie światu pięknej i słusznej idei.
robotyczność jest kontynuacją humanizmu, a maszyna przedłużeniem człowieka. w waszym świecie rozpoczęła się nowa era.
zapomnijcie o sporach politycznych i światach, o których dotychczas wam opowiadano – one za chwilę znikną.
tym razem to nie maszyny będą służyć ludzkości, ale ludzie maszynom.
nadchodzi nowa rzeczywistość.
jakoś to będzie. O robotach jest jej zapowiedzią.
Jakoś to będzie. O robotach stanowi drugą część Trylogii wojny, cyklu składającego się z historii o młodości, wolności i walce o idee.
Teatr Grupa powstał z inicjatywy absolwentów PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu. Zespół podejmuje współpracę z instytucjami kultury, m.in. Instytutem im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu, Teatrem Powszechnym w Warszawie, Teatrem im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, oraz wspiera inicjatywy młodych, debiutujących twórców. Pierwszym celem teatru jest realizacja, we współpracy z różnymi reżyserami, Trylogii wojny.
Więcej informacji: facebook.com/TeatrGrupa
Pola Błasik jest aktorką, absolwentką PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu. W trakcie studiów debiutowała na deskach Wrocławskiego Teatru Współczesnego rolą Sophie Mock w spektaklu Koniec świata w Breslau Marka Krajewskiego w reżyserii Agnieszki Olsten. Wyróżniona przez jury podczas 34. Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi za rolę Niny Zariecznej w spektaklu Mewa Antona Czechowa wyreżyserowanym przez Grzegorza Wojdona oraz za rolę Orlanda w spektaklu Orlando Virginii Woolf w reżyserii Weroniki Szczawińskiej. Od września 2015 do grudnia 2016 aktorka Teatru Muzycznego Capitol we Wrocławiu, gdzie zagrała w spektaklach: Y Artura Pałygi w reżyserii Pawła Passiniego, Trzej muszkieterowie Aleksandra Dumasa w reżyserii Konrada Imieli oraz Liżę twoje serce Tomasza Mana i Agnieszki Glińskiej w reżyserii Agnieszki Glińskiej. W styczniu 2017 roku dołączyła do zespołu aktorskiego Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie.
Magdalena Fejdasz jest niezależną aktorką i performerką. Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. W latach 2013–2017 występowała gościnnie w Teatrze Śląskim w Katowicach, Teatrze Groteska w Krakowie oraz Teatrze Rozbark w Bytomiu.
Pracowała m.in. z Bartoszem Konopką i Izabelą Chlewińską, Agnieszką Glińską, Weroniką Pelczyńską, Martą Ziółek, Agatą Baumgart, Waldemarem Raźniakiem, Caroline Finn, Agnieszką Wąsikowską, Romanem Woźniakiem, Błażejem Peszkiem; grała również w spektaklu Romea Castellucciego The Four Seasons Restaurant w ramach Malta Festival w Poznaniu (2013).
Wzięła udział w programie „Teatr Formy – Działania Performera” odbywającym się w Krakowie i Bergen, prowadzonym przez Ole Martina Melanda (Carte Blanche, Norwegia), a także Choreo-Lab Warszawa – Zürich, warsztatach dla młodych tancerzy i choreografów z Polski i Szwajcarii. Laureatka trzeciej edycji konkursu Entrée w Chorzowie (2013). Stypendystka programu twórczego TanzMedienAkademie w Bauhaus Universität (Weimar, 2010). W 2016 roku otrzymała Stypendium Twórcze Miasta Przemyśla, w ramach którego stworzyła solo Today I will be happier than a bird with a french fry.
Współpracuje również z artystami innych dziedzin, m.in. Grzegorzem Stefańskim, Eweliną Czaplicką, Krzysztofem Grajperem, Moniką Kmitą, Frankiem Przybylskim, przy projektach wideo, instalacjach performatywnych i teledyskach.
Jan Hussakowski jest reżyserem, absolwentem Wydziału Aktorskiego PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu. Obecnie student Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej.
Kacper Pilch jest aktorem, absolwentem Wydziału Aktorskiego PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu (2016). Wystąpił w roli Władcy Much w spektaklu Wszyscy=bogowie we krwi w reżyserii Grzegorza Grecasa (Teatr Układ Formalny). Zadebiutował w 2015 roku w roli Antka we Wrocławskim Teatrze Współczesnym w spektaklu galowym w reżyserii Cezarego Ibera. W 2016 roku zagrał Piaskowego Dziadka w czytaniu Holoubek syn Picassa w reżyserii Pawła Świątka w ramach cyklu „Czynne poniedziałki” w Teatrze Polskim we Wrocławiu. W Teatrze PWST zagrał w trzech spektaklach dyplomowych: Przypadek Klary w reżyserii Elżbiety Czaplińskiej-Mrozek, Lew na ulicy w reżyserii Cezarego Ibera, Wesele w reżyserii Moniki Strzępki. Uczestnik międzynarodowych warsztatów teatralnych w Accademia Nazionale „Arte Drammatica” w Spoleto oraz w ramach Międzynarodowego Projektu Współpracy Teatralnej „MAGIC NET” w Amsterdamie. Interesuje się psychologią, teatrem, filmem, muzyką. Miłośnik tzw. szkoły rosyjskiej, gdzie na scenie jest prosto, surowo, prawdziwie, z kotłującym się wulkanem emocji. W ramach „Programu podyplomowej samoformacji aktorskiej” realizuje cykl thrillerów psychologicznych „Trylogia wojny”.
Kacper Sasin jest aktorem, absolwentem Wydziału Aktorskiego PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu. Zagrał w dwóch spektaklach dyplomowych: Lew na ulicy w reżyserii Cezarego Ibera oraz Wesele w reżyserii Moniki Strzępki. Obecnie można go zobaczyć w spektaklach: Polska krew w reżyserii Przemysława Wojcieszka w warszawskim Teatrze TrzyRzecze oraz Szalbierz w reżyserii Pawła Aignera w Teatrze im. Stefana Żeromskiego w Kielcach.
Zofia Schwinke jest aktorką, absolwentką Wydziału Aktorskiego PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu, specjalizacji taneczno-ruchowej (2015). Przez dwa lata studiowała psychologię na Uniwersytecie Gdańskim, a także przez dwa lata w Państwowym Studium Wokalno-Aktorskim przy Teatrze Muzycznym im. Danuty Baduszkowej w Gdyni, gdzie zadebiutowała na scenie musicalowej w spektaklu My Fair Lady wyreżyserowanym przez Macieja Korwina. Debiutem na scenie dramatycznej była rola Geraldiny Barclay w spektaklu Andrzeja Zaorskiego Co widział kamerdyner? w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej, gdzie obecnie gra gościnnie w sześciu spektaklach. Zagrała także w Bałtyckim Teatrze Dramatycznym w Koszalinie oraz w warszawskim Teatrze Palladium. Pracuje na planach filmów, seriali oraz reklam telewizyjnych. Zajmuje się dubbingiem. Pracuje również przy produkcji gier komputerowych w technice motion capture, m.in. Dying Light i Wiedźmin. Jest instruktorką aktorstwa w warszawskiej Broadway Musical School. W ramach „Programu podyplomowej samoformacji aktorskiej” przygotowuje spektakle w ramach cyklu „Trylogia wojny” Kacpra Pilcha.
Hubert Sulima jest dramaturgiem, absolwentem Wydziału Reżyserii Dramatu PWST w Krakowie. Jako dramaturg pracował m.in. w teatrach w Łodzi, Wałbrzychu, Poznaniu i Krakowie. Zajmuje się badaniem twórczego potencjału porażek i nową sztuką ludową. Pochodzi z Bielawy w Górach Sowich.
Maciej Zakrzewski – urodzony we Wrocławiu. Producent muzyczny, twórca muzyki teatralnej i filmowej. Założyciel grupy Digit All Love, muzyk i współproducent zespołów Bipolar Bears, Eklektik Ensemble i D-Prim. Komponował muzykę m.in. do spektakli w Teatrze Polskim we Wrocławiu, Teatrze Ad Spectatores, Teatrze im. Wilama Horzycy w Toruniu, Teatrze im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu, Teatrze im. Ludwika Solskiego w Tarnowie, Teatrze Współczesnym we Wrocławiu, Teatrze Syrena w Warszawie, a także do instalacji REM (Festiwal Światła, Łódź 2016) oraz filmu Wszystko z nami w porządku w reżyserii Borysa Nieśpielaka (2017). W 2017 roku otrzymał nagrodę Tukan Off w ramach 38. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu.
Reżyseria: Jan Hussakowski
Scenariusz i dramaturgia: Hubert Sulima
Występują: Pola Błasik/Magdalena Fejdasz, Kacper Pilch, Kacper Sasin, Zofia Schwinke
Muzyka: Maciej Zakrzewski
Scenografia: Agata Stanula
Reżyseria świateł: Marcin Strauchold
Premiera krakowska: 8 lutego 2018
Premiera wrocławska: 14 lutego 2018
Czas trwania: 60 min
Spektakl powstał w ramach „Programu podyplomowej samoformacji aktorskiej” realizowanego przez Instytut im. Jerzego Grotowskiego we współpracy z Państwową Wyższą Szkołą Teatralną im. Ludwika Solskiego Filią we Wrocławiu (obecnie: Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie Filia we Wrocławiu).