Aktualnie jesteś: Program podyplomowej samoformacji aktorskiej / Dylogia wojny: Jakoś to będzie. O robotach
Spektakl Teatru Grupa
Marzyłeś kiedyś o nieograniczonej wolności? O tym, żebyś mógł robić i mówić, co chcesz i kiedy chcesz? Pragniesz świata, w którym każdy Cię szanuje? A może czas na rewolucję? Jaki byłby twój świat, gdybyś mógł go urządzić na nowo? Jakie zaprowadziłbyś prawo?
Brzmi to jak SMS? A może odpowiedz po prostu na pytania. Zaloguj się w banał. W końcu Twoje życie też nie jest realne. Od dawna żyjesz już w sieci. Więc kiedy któregoś dnia dostaniesz wiadomość: „Mamy dla Ciebie zadanie”, nie wahaj się. Po prostu otwórz.
Utopia to historia trojga młodych ludzi, których połączył wspólny cel – zainstalować na twardym dysku świata Nierealne. Zagrać o Niemożliwe. Nic już ich nie zatrzyma, bo nie mają nic do stracenia. Sięgną po najbardziej radykalne środki, aby osiągnąć swój cel – zanim dotrą do planszy z napisem „Game Over”. Bo przecież życie to gra, nie?
Utopia stanowi pierwszą część Trylogii wojny, cyklu składającego się z historii o młodości, wolności i walce o idee.
Teatr Grupa powstał z inicjatywy absolwentów PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu. Zespół podejmuje współpracę z instytucjami kultury, m.in. Instytutem im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu, Teatrem Powszechnym w Warszawie, Teatrem im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, oraz wspiera inicjatywy młodych, debiutujących twórców. Pierwszym celem teatru jest realizacja, we współpracy z różnymi reżyserami, Trylogii wojny.
Więcej informacji: facebook.com/TeatrGrupa
Mateusz Brodowski jest absolwentem Lart Studio i Wydziału Lalkarskiego PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu. Wystąpił w dwóch dyplomach: „Pessoa” w reżyserii Brania Mazucha oraz „Sinobrody” w reżyserii Marka Ciunela. Debiutował w Teatrze Lalki i Aktora „Kubuś” w spektaklu „Zaproszenie na egzekucję” w reżyserii Sabiny Wacławczyk. Pracował w Teatrze Powszechnym w Radomiu m.in. z Andrzejem Sadowskim, Jackiem Bałą, Markiem Zakosteleckim. Występuje na Scenie Marionetek przy Warszawskiej Operze Kameralnej. Od roku Prezes Stowarzyszenia Spiżarnia Form Artystycznie Nieoczywistych, którego misja zakłada wspieranie młodych artystów oraz łączenie form sztuki w nieoczywisty sposób.
Klara Filipowicz jest absolwentką grafiki w Warszawskiej Szkole Reklamy. Studentka scenografii na ASP w Warszawie. Wykonuje scenografie do filmów, teledysków oraz etiud teatralnych. Jej scenografia do spektaklu Hedda Gabler wg Henryka Ibsena (dyplom licencjacki) została zakwalifikowana do wystawy konkursowej Festiwalu Nowej Scenografii w Katowicach.
Jarosław Murawski jest dramatopisarzem, scenarzystą. Ukończył kurs scenariopisarstwa w The National Institut of Dramatic Art w Sydney. Jego teksty były wystawiane m.in. w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu Na Boga! (nagrody na Festiwalu Polskiej Dramaturgii Współczesnej w Zabrzu i Boskiej Komedii w Krakowie), Być jak Dr Strangelove, obydwa w reż. Marcina Libera, w Teatrze Śląskim Morfina wg Szczepana Twardocha w reż. Eweliny Marciniak (Grand Prix Kaliskich Spotkań Teatralnych, trzy śląskie Złote Maski), we Wrocławskim Teatrze Współczesnym Gałgan w reż. Eweliny Marciniak, w Teatrze w Bielsku-Białej Humanka w reż. Agaty Puszcz (tekst zrealizowany przez Teatr TV w reż. Katarzyny Trzaski). Autor sztuki Komeda, na której napisanie otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, wystawionej przez Lenę Frankiewicz w koprodukcji Teatru Nowego w Łodzi i warszawskiego Teatru IMKA. Z Leną Frankiewicz zrealizował także ekobajkę Ziemianie we Wrocławskim Teatrze Lalek (2017).
Kacper Pilch jest aktorem, absolwentem Wydziału Aktorskiego PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu (2016). Wystąpił w roli Władcy Much w spektaklu Wszyscy=bogowie we krwi w reżyserii Grzegorza Grecasa (Teatr Układ Formalny). Zadebiutował w 2015 roku w roli Antka we Wrocławskim Teatrze Współczesnym w spektaklu galowym w reżyserii Cezarego Ibera. W 2016 roku zagrał Piaskowego Dziadka w czytaniu Holoubek syn Picassa w reżyserii Pawła Świątka w ramach cyklu „Czynne poniedziałki” w Teatrze Polskim we Wrocławiu. W Teatrze PWST zagrał w trzech spektaklach dyplomowych: Przypadek Klary w reżyserii Elżbiety Czaplińskiej-Mrozek, Lew na ulicy w reżyserii Cezarego Ibera, Wesele w reżyserii Moniki Strzępki. Uczestnik międzynarodowych warsztatów teatralnych w Accademia Nazionale „Arte Drammatica” w Spoleto oraz w ramach Międzynarodowego Projektu Współpracy Teatralnej „MAGIC NET” w Amsterdamie. Interesuje się psychologią, teatrem, filmem, muzyką. Miłośnik tzw. szkoły rosyjskiej, gdzie na scenie jest prosto, surowo, prawdziwie, z kotłującym się wulkanem emocji. W ramach „Programu podyplomowej samoformacji aktorskiej” realizuje cykl thrillerów psychologicznych „Trylogia wojny”.
Kacper Sasin jest aktorem, absolwentem Wydziału Aktorskiego PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu. Zagrał w dwóch spektaklach dyplomowych: Lew na ulicy w reżyserii Cezarego Ibera oraz Wesele w reżyserii Moniki Strzępki. Obecnie można go zobaczyć w spektaklach: Polska krew w reżyserii Przemysława Wojcieszka w warszawskim Teatrze TrzyRzecze oraz Szalbierz w reżyserii Pawła Aignera w Teatrze im. Stefana Żeromskiego w Kielcach.
Zofia Schwinke jest aktorką, absolwentką Wydziału Aktorskiego PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu, specjalizacji taneczno-ruchowej (2015). Przez dwa lata studiowała psychologię na Uniwersytecie Gdańskim, a także przez dwa lata w Państwowym Studium Wokalno-Aktorskim przy Teatrze Muzycznym im. Danuty Baduszkowej w Gdyni, gdzie zadebiutowała na scenie musicalowej w spektaklu My Fair Lady wyreżyserowanym przez Macieja Korwina. Debiutem na scenie dramatycznej była rola Geraldiny Barclay w spektaklu Andrzeja Zaorskiego Co widział kamerdyner? w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej, gdzie obecnie gra gościnnie w sześciu spektaklach. Zagrała także w Bałtyckim Teatrze Dramatycznym w Koszalinie oraz w warszawskim Teatrze Palladium. Pracuje na planach filmów, seriali oraz reklam telewizyjnych. Zajmuje się dubbingiem. Pracuje również przy produkcji gier komputerowych w technice motion capture, m.in. Dying Light i Wiedźmin. Jest instruktorką aktorstwa w warszawskiej Broadway Musical School. W ramach „Programu podyplomowej samoformacji aktorskiej” przygotowuje spektakle w ramach cyklu „Trylogia wojny” Kacpra Pilcha.
Michał Siegoczyński jest aktorem i reżyserem teatralnym, twórcą ponad piętnastu spektakli. Jako reżyser zadebiutował w 2004 roku spektaklem Jak zjadłem psa w Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy. Od tego czasu pracował m.in. w Teatrze im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu, Teatrze IMKA w Warszawie, w Teatrze Lubuskim w Zielonej Górze, w Teatrze Powszechnym w Warszawie, Teatrze Nowym w Poznaniu, Bałtyckim Teatrze Dramatycznym w Koszalinie, Teatrze Powszechnym w Łodzi oraz Teatrze Powszechnym w Radomiu. Jego najnowszy spektakl Hollywood wystawiany jest w Teatrze WARSawy. Laureat wielu nagród: Głównej Nagrody za reżyserię za spektakl 2084 w Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej organizowanym przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w roku 2008.
Reżyseria: Michał Siegoczyński
Dramaturgia: Michał Siegoczyński, Jarosław Murawski
Występują: Zofia Schwinke (Mia), Kacper Pilch (Paul), Kacper Sasin (Alan)
Kostiumy i scenografia: Klara Filipowicz
Choreografia: Alisa Makarenko
Asystent reżysera: Mateusz Brodowski
Premiera wrocławska: 25 maja 2017, Instytut Grotowskiego (pod tytułem Trylogia wojny – człowiek-zwierzę. Część pierwsza: Utopia)
Premiera warszawska: 10 września 2017, Teatr Powszechny
Czas trwania: 80 min
Spektakl powstał w ramach projektu „Program podyplomowej samoformacji aktorskiej” realizowanego przez Instytut im. Jerzego Grotowskiego we współpracy z Państwową Wyższą Szkołą Teatralną im. Ludwika Solskiego w Krakowie Filią we Wrocławiu (obecnie: Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie Filia we Wrocławiu), przy współpracy Teatru Powszechnego w Warszawie i Stołu Powszechnego.
Partnerzy: Stowarzyszenie Form Artystycznie Nieoczywistych, Strefa WolnoSłowa