Aktualnie jesteś: Głos i ciało w nauczaniu dorosłych

Ze środka na zewnątrz

Warsztaty z Soad Ibrahim
Kategoria: Ciało – ruch
*Ścieżka „Zanurz się” (grupa II i I)

sob. 11.03.2023, 12:00–13:30
Studio Na Grobli (Sala Prób)

sob. 11.03.2023, 15:30–17:20
Studio Na Grobli (Sala Treningowa)

Wstęp wolny: zgłoszenia za pomocą formularza

Skondensowana praktyczna sesja warsztatowa dotykająca wszystkich istotnych w kontekście edukacji dorosłych aspektów pracy z ciałem. Jej celem jest badanie relacji z przestrzenią i grawitacją poprzez ruch.

Metodologie

MW: Majeutyka wzajemna (Reciprocal Maieutic Approach)

Metodologia ta jest częścią spuścizny Danilo Dolciego (1924–1997), socjologa, pedagoga i poety. Jego dorobek stał się inspiracją pracy CESIE. Kierował się bardzo jasną zasadą: zamiast próbować przekazać swoim uczniom jakąś „prawdę” i traktować ich jak puste naczynia, które należy napełnić, wierzył, że rolą edukacji jest aktywnie angażować ucznia, który już posiada pewną wiedzę.

Myślenie twórcze

Idea propagowana przez Edwarda De Bono, która łamie stereotypowe rozumienie koncepcji kreatywności ‒ określając ją jako „ludzką zdolność, a nie kwestię indywidualnego talentu” (De Bono 2006). Myślenie twórcze to zdolność znajdowania rozwiązań, wychodzenia naprzeciw wyzwaniom – w każdym aspekcie życia, a nie tylko w działaniach artystycznych.

Uczenie się poprzez sztukę

Sztuka jest narzędziem pozwalającym wejść na ścieżkę ku przemianie – zarówno w przypadku indywidualnych uczniów, jak i w wymiarze grupowym. Dlatego zachęcamy uczestników naszych projektów do zagłębiania się w proces nauczania uwzględniający przedsięwzięcia artystyczne, często zwieńczone stworzeniem artystycznych produktów.

Mówiąc prościej, sztuka może być narzędziem do poprawienia własnej samoświadomości, rozwoju zdolności emocjonalnych i kompetencji relacyjnych, a także do nabycia technicznych umiejętności z zakresu odpowiadającego określonej formie artystycznej.

Soad Ibrahim jest pedagożką ruchu, wszechstronną tancerką i terapeutką tańca, specjalizującą się w pracy nad projektami z zakresu integracji społecznej, skierowanymi do osób znajdujących się w trudnym położeniu społecznym. Uczy w Danza Duende International School i prowadzi badania skupiające się na podstawowych założeniach Szkoły (wolność, dyscyplina, walor).