Aktualnie jesteś: VoiceLAB

VoiceLAB Advanced

Roczny program warsztatowy dla grupy kontynuującej prowadzony przez Aleksandrę Kotecką i Tomasza Wierzbowskiego

wrzesień 2024–czerwiec 2025
Studio Na Grobli Instytut Grotowskiego

W językach polskim i angielskim

VoiceLAB Advanced
fot. Tobiasz Papuczys

VoiceLAB Advanced to program warsztatowy dla grupy kontynuującej swoją przygodę z VoiceLABem.
Po zakończeniu programu 2022/2023 stało się dla nas jasne, że nie chcemy zatrzymywać się w poszukiwaniach. Chcemy kontynuować odkrywanie fenomenu głosu, harmonii i wibracji, stale pogłębiając świadomość i umiejętności uczestników.

Oprócz stałego odkrywania głosu w pracy z polifonią gruzińską, jogą i relaksacją chcemy wprowadzić muzykę elektroniczną, która pozwoli wydobyć fizyczne aspekty dźwięku.

Cele:

  • pogłębiona praca z materiałem źródłowym: z nierównomierną temperacją, naturalnymi skalami i mikrotonami w oparciu o polifonię gruzińską, 
  • praca z materiałem liturgicznym (w oparciu o zapisy nutowe) oraz ludowym (w oparciu o nagrania źródłowe),
  • odkrywanie indywidualnego charakteru głosu poprzez świadomą pracę z rezonatorami i relaksacją,
  • praca na styku głosu i muzyki elektronicznej,
  • koncerty improwizacyjne, które bazują na głębokim zrozumieniu tkanki harmonicznej, natury głosu w oparciu o instynkty i wzajemne zrozumienie poprzez wibrację.

 

Współorganizatorzy wydarzenia: Fundacja UpStream

Fot. Tobiasz PapuczysAleksandra Kotecka jest performerką wokalną, edukatorką głosu i technik oddechowych wyrastających z technik relaksacyjnych i jogi klasycznej, terapeutką falą dźwiękową pracującą zgodnie z nurtem teorii poliwagalnej. W latach 2004–2023 współpracowała z wrocławskim Teatrem ZAR. Brała udział w powstawaniu spektakli: „Ewangelie dzieciństwa“, „Cesarskie cięcie”, „Anhelli. Wołanie” oraz „Armine, Sister”. Autorka i współautorka muzyki do filmów oraz spektakli realizowanych w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Twórczyni studia produkcji muzycznej Foxterrier Production. Zajmuje się polifonicznym śpiewem gruzińskim, nad którym pracuje zarówno podczas wypraw źródłowych, jak i w ramach własnych poszukiwań. Wspólnie z Tomaszem Wierzbowskim tworzyła linię muzyczną spektaklu Teatru ZAR „Anhelli. Skowyt”. Zajmuje się muzyką prawosławia, którą poznawała we Lwowie, Sankt Petersburgu i Supraślu. W 2019 powołała VoiceLAB – laboratorium pracy z głosem, który od 2020 jest częścią rządowego francuskiego programu doskonalenia zawodowego dla artystów – Qualiopi. Od lat fascynuje się dźwiękiem, jego fizyczną naturą oraz nieskończonym potencjałem. W 2019 zaczęła współpracę z Biosonology Institute Art in Listening Accademy w Turynie. W 2022 ukończyła kurs uprawniający do pracy w charakterze terapeutki dźwięku w nurcie stymulacji biosonologicznej. Absolwentka certyfikowanego kursu Teorii Poliwagalnej w Polyvagal Institute USA. W 2023 jej projekt „Wtargnięcia” otrzymał stypendium Prezydenta Miasta Wrocławia.

Fot. Maciej ZakrzewskiTomasz Wierzbowski to aktor i muzyk w spektaklach „Ewangelie dzieciństwa”, „Cesarskie cięcie”, „Anhelli. Wołanie” oraz „Armine, Sister” Teatru ZAR. Autor serii wydawniczej 3/2 poświęconej muzyce (dotychczas w serii ukazały się książki „Jak system równomiernie temperowany popsuł harmonię” Rossa Duffina oraz „Temperacja. Jak muzyka stała się polem bitwy wielkich umysłów zachodniej cywilizacji” Stuarta Isacoffa). Autor i współautor muzyki do filmów krótkometrażowych oraz do spektakli teatralnych w Polsce i za granicą. Wspólnie z Aleksandrą Kotecką zaangażowany w pracę studia produkcji muzycznej Foxterrier Production.

Warsztaty:

piątek 17.00–19.00, sobota 10.00–13.00, 15.00–18.00, niedziela 10.00–13.00, 15.00–17.00

pt.–niedz. 11–13 października 2024
pt.–niedz. 15–17 listopada 2024
pt.–niedz. 13–15 grudnia 2024
pt.–niedz. 17–19 stycznia 2025
pt.–niedz. 14–16 lutego 2025
pt.–niedz. 14–16 marca 2025
pt.–niedz. 25–27 kwietnia 2025
pt.–niedz. 23–25 maja 2025
pt.–niedz. 13–15 czerwca 2025