Aktualnie jesteś: Studio Kokyu / Praktykowanie działania

Trinity – The Letter

Spotkania w pracy ze Studiem Kokyu | W ramach projektu „Praktykowanie działania”

śr. 30.10.2024, pt. 29.11.2024, pt. 20.12.2024, 14.00
Studio na Grobli Instytutu Grotowskiego

W językach polskim i angielskim
Czas trwania: 120 minut

Wstęp wolny, obowiązują zapisy
Na sesję 30.10.2024 do 29.10.2024
Na sesję 29.11.2024 do 28.11.2024
Na sesję 20.12.2024 do 19.12.2024

Trinity – The Letter
Fot. Alisa Kisel

„Trinity – The Letter” to najnowsza praca Studia Kokyu. Spotkania w październiku, listopadzie i grudniu będą okazją do podzielenia się postępami w pracy, która odbywa się w ramach projektu „Praktykowanie działania”. Jego pierwsza faza miała miejsce od połowy lutego do końca czerwca 2024 roku. Projekt był wówczas realizowany przez międzynarodową grupę performerów: Davida Fontę, Hakana Kargidanoglu, Rafaellę Kavasi, Katarzynę Serafin oraz Julię Zhaglinę pod kierunkiem Przemysława Błaszczaka. Punktem wyjścia do pracy było pytanie o precyzję działań oraz osobistą technikę. Literacką inspirację stanowił pochodzący z III wieku tekst pt. „Hymn o perle”, który jest fragmentem apokryficznych „Dziejów Tomasza”. Performerzy, zainspirowani historią i przekazem zawartym w tym tekście, pracowali nad materiałem zarówno w zakresie działań fizycznych, jak i w wymiarze akcji wokalnych. We wrześniu 2024 roku rozpoczął się kolejny etap projektu, a do grupy performerów dołączyli: Eirini Arvaniti, Anna Bakhtina, Alena Cieplá, Luca Citarelli, Stefania Giammarino, Iza Jem, Eleftheria Konstantopoulou, David Llewellyn, Jacopo Storti oraz Dominika Zachoszcz. Ta kolejna faza projektu będzie trwać do czerwca 2025 roku. W tym czasie struktura „Trinity – The Letter” zostanie otwarta i wzbogacona o nowe działania, zarówno indywidualne, jak i grupowe.

„Wraz z nowymi uczestnikami, chcemy zobaczyć, na ile możliwe jest zrobienie miejsca wewnątrz struktury, nie zakłócając oryginalnej linii, a pogłębiając ją i wzmacniając, wspierając nowo powstającym materiałem. Bardzo istotne jest dla nas pytanie, jak działanie takie jak Trinity – The Letter, może jednocześnie funkcjonować jako praca teatralna – spotkanie, wydarzenie, w którym mogą uczestniczyć odbiorcy – i precyzyjne narzędzie do dzielenia się pracą, techniką z innymi działającymi, a także pozwalające na nieustanną pracę nad sobą w działaniu. Trinity – The Letter nie jest ukończonym dziełem. Jest przedmiotem i świadectwem codziennej pracy Studia Kokyu. W ramach cyklu spotkań w pracy chcielibyśmy umożliwić przyjrzenie się naszej codzienności wszystkim tym, którzy są jej ciekawi. Spotkamy się, na ile to możliwe, poza konwencją teatralną, w naszej sali treningowej – tam, gdzie toczy się codzienna praca Studia, w godzinach naszych regularnych prób, gotowi do spotkania i rozmowy. Zapraszamy do spotkania z nami w drodze – po pokazie chętnie porozmawiamy na temat naszej pracy”.
Przemysław Błaszczak, lider projektu


Prowadzenie projektu: Przemysław Błaszczak

Działający: Eirini Arvaniti, Anna Bakhtina, Alena Cieplá, Luca Citarelli, David Fonta, Stefania Giammarino, Iza Jem, Hakan Kargidanoglu, Rafaella Kavasi, Eleftheria Konstantopoulou, David Llewellyn, Katarzyna Serafin, Jacopo Storti, Dominika Zachoszcz, Julia Zhaglina

Fot. Anita Szymańska

Przemysław Błaszczak studiował filozofię na Uniwersytecie Wrocławskim. Aktor, reżyser i pedagog. Od 1995 jest związany z Instytutem im. Jerzego Grotowskiego  (do 2006 – Ośrodek Badań Twórczości Jerzego Grotowskiego i Poszukiwań Teatralno-Kulturowych). W latach 1996–1999 pracował w Teatrze Pieśń Kozła, a od 2004 do 2019 w Teatrze ZAR. W latach 2012–2019 współpracował z Theodorosem Terzopoulosem i kształcił się w zakresie jego autorskiej metody treningu aktorskiego. Od 2005 uprawia japońską sztukę walki aikido (aktualnie w stopniu 3 dan fukushidoin) pod okiem sensei Piotra Masztalerza 6 dan. W 2011 roku pobierał nauki jako uchideshi (uczeń) u shihana Juby Noura 6 dan w Meksyku. Prowadzi regularne treningi w dojo Na Grobli Aikikai, które założył i które jest częścią stowarzyszenia Birankai Polska. W 2005 przebywał w Japonii na zaproszenie Toshiego Tsushitoriego, gdzie trenował shintaido – japoński system prowadzący do integracji ciała i głosu poprzez trening oparty na tradycyjnym karate. Założyciel i lider Studia Kokyu. Pomysłodawca, twórca i kurator festiwalu „Sakura. Wrocławskie dni japońskich inspiracji”.

Na sesję 30.10.2024 do 29.10.2024

Na sesję 29.11.2024 do 28.11.2024

Na sesję 20.12.2024 do 19.12.2024

Adres e-mail do zapisów: studiokokyu@gmail.com

W tytule wiadomości prosimy wpisywać: „Spotkanie w pracy – zgłoszenie”.

Liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.

PROJEKT_logo_kokyuu_tablica Logo Fundacja