Aktualnie jesteś: Warsztaty / Studio Voice In Progress
Sesja pracy prowadzona przez Joannę Kurzyńską (Designated Linklater Teacher)
niedz. 13.04.2025, 11.00–15.00
Studio Na Grobli Instytutu Grotowskiego
W językach polskim i angielskim
Zapisy do 10.04.2025
Sesja poświęcona kręgosłupowi i jego ogromnej roli w pracy z głosem. Kręgosłup, jako oś ciała, jest jak pień drzewa. Staje się szlakiem dla wibracji głosu, które – wsparte swobodnym westchnieniem – mogą podróżować wraz z impulsami myślowo-uczuciowymi wzdłuż struktury kostnej, przy dodatkowej stymulacji kreatywnej wyobraźni oraz wizualizacji.
Zrozumienie funkcji kręgosłupa daje dużo więcej w pracy z głosem niż prawidłowa postawa. Odblokowany, wolny od napięć kręgosłup pozwala na korzystanie z przestrzeni rezonacyjnych całego ciała.
Kristin Linklater w książce „Uwolnij swój głos” pisze: „zajmując się szczegółami połączenia oddechu i dźwięku z kręgosłupem, jeszcze bardziej wzmacniasz instynktowne działania wewnętrznych oddechowych mięśni brzucha – tych, które oplatają kręgi lędźwiowe i dno miednicy – i jednocześnie trenujesz mózg, by myślał w szczególny sposób”.
Podczas czterogodzinnej sesji pracy będziemy poznawać strukturę kręgosłupa i próbować uzmysłowić sobie cieleśnie sposób jego funkcjonowania. Ponadto wykonamy ćwiczenia wg metody Kristin Linklater, włączające kręgosłup w pracę nad uwalnianiem naturalnego głosu.
Praca z kręgosłupem wg metody Kristin Linklater odpowiada na indywidualne potrzeby oraz daje podstawy do własnych poszukiwań. To także praktyka wspomagająca regulację układu nerwowego i pracy ze stresem.
Sesja jest adresowana do wszystkich zainteresowanych pracą z głosem, a zwłaszcza do osób ze środowiska teatralnego, muzycznego i nauczycielskiego.
Warunkiem uczestnictwa w tej sesji jest brak przeciwwskazań fizycznych, takich jak urazy kręgosłupa czy kontuzje.
Joanna Kurzyńska pochodzi z Wrocławia. Z zawodu skrzypaczka (Akademia Muzyczne im. K. Lipińskiego we Wrocławiu), ale zagra na wszystkim, na czym trzeba. Jest aktorką, wokalistka, kompozytorką oraz pedagogiem aktorstwa i pracy z głosem.
Warsztat aktorski i wokalny kształciła pod okiem polskich oraz zagranicznych pedagogów i praktyków, jednak za swoje najważniejsze nauczycielki uważa Emmę Bonnici, Kristin Linklater oraz Małgorzatę Jaworską-Kaczmarek – swoją mamę. Debiutowała w 2000 roku w musicalu „Piotruś Pan” w Teatrze Muzycznym Roma w Warszawie. Jest współzałożycielką Młodzieżowej Akademii Musicalowej we Wrocławiu, gdzie od 2009 roku prowadzi zajęcia aktorskie oraz reżyseruje spektakle z udziałem wychowanków. Została uhonorowana Stypendium Twórczym MKiDN, które dało początek jej autorskiej ścieżce badawczej Voice In Progress. W latach 2020–2021 współpracowała z zespołem SUTARI.
Związana z Instytutem Grotowskiego w latach 2017–2023 głównie poprzez Studio Kokyu – współtworzyła z Przemysławem Błaszczakiem linię badawczą i warsztatową Studia, brała udział w spektaklu „Halo?” (2018) oraz „Działaniu Medea” (2022/23), ale także przez działalność autorską Studia Voice In Progress, w którym prowadzi badania nad źródłem, możliwościami i znaczeniem ludzkiego głosu, ze szczególnym uwzględnieniem metody „Uwolnij swój głos” Kristin Linklater.
W grudniu 2021 roku została odznaczona medalem „Zasłużona dla Kultury Polskiej”. W 2023 roku uzyskała tytuł Designated Linklater Teacher.
niedz. 13.04.2025, 11.00–15.00
Koszt: 200 PLN/50 EUR
Zapisy do 10.04.2025 przez formularz zgłoszeniowy: https://docs.google.com/forms/d/1p050q_JYfnX4QPgUueJHEiuLcLrcQ6DTNjxHoCl3BxY/edit
Kontakt: jk.voiceinprogress@gmail.com
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania wydarzenia lub zmiany terminu z przyczyn od niego niezależnych z zachowaniem terminu minimum 7 dni roboczych od wydarzenia. W przypadku odwołania wydarzenia przez Organizatora Zgłaszający otrzyma zwrot 100% dokonanych wpłat, bez uwzględnienia ewentualnych innych kosztów (np. zakupionych biletów na przejazd, koszty przewalutowania itp.).