Aktualnie jesteś: BodyConstitution / Tożsamość
Warsztaty zamknięte prowadzone przez Savvasa Stroumposa z Teatru Attis
24–26/04/2015 {piątek–niedziela} 12:00–15:00
Studio Na Grobli
W języku angielskim
Warsztaty stanowią wprowadzenie do znanej i cenionej metody Theodorosa Terzopoulosa, nauczanej w międzynarodowych akademiach i szkołach teatralnych oraz uniwersytetach, która inspiruje aktorów na całym świecie. Metoda Terzopoulosa skupia się na „emancypacji” uwięzionej energii i głosu, a jej celem jest rekonstrukcja utraconej jedności słowa i ciała.
Uczestnicy wykonają ciąg dynamicznych ćwiczeń fizycznych i wokalnych stworzonych, by kultywować oddech przeponą poprzez koncentrację ciała. Sugerowany trening aktywuje osie cielesne powiązane z centrum ciała (trójkąt energii), stymulując i wyzwalając źródła dźwięku i rezonatory ciała. Podczas pracy aktorzy będą zmierzać do osiągnięcia emancypacji głosu, wprowadzając elementy treningu do rytmicznej interpretacji tekstu (starożytna tragedia grecka i utwory klasyczne).
Savvas Stroumpos w 2002 roku ukończył szkołę teatralną przy Narodowym Teatrze Grecji. W 2003 roku uzyskał tytuł magistra praktyki teatralnej Uniwersytetu Exeter. Od 2003 roku pracuje jako aktor Teatru Attis oraz asystent reżysera Theodorosa Terzopoulosa. Zagrał w następujących spektaklach Teatru Attis: Hamlet – lekcja Borisa Pasternaka, Prometeusz w okowach i Epigoni Ajschylosa, Impromptu „Ohio” Samuela Becketta, Ajaks – szaleństwo Sofoklesa (pierwsza i druga wersja), Ostatnia maska Costasa Logarasa, Persowie Ajschylosa, Kasandra Mariosa Pontikasa. Z zespołem Zero Point wyreżyserował Kolonię karną i Przemianę (dwie wersje) Franza Kafki, Jak wam się podoba Szekspira, Sprawiedliwych Camusa, Dokument, będący adaptacją tekstów Samuela Becketta, Primo Leviego i podkomendanta Marcosa, oraz Woyzecka Georga Büchnera, My według Zamiatina, Misję Heinera Müllera, Troas Dimitrisa Dimitriadisa, Kafka. Fragmenty Gÿorgya Kurtága oraz Czekając na Godota Samuela Becketta.