Aktualnie jesteś: VoiceLAB

Głos i ciało w nauczaniu dorosłych

Głos i ciało w nauczaniu dorosłych
Fot. archiwum VoiceLAB

2021/2023
Międzynarodowy projekt z udziałem VoiceLAB realizowany w ramach programu Erasmus+

Praca pedagoga w nieunikniony sposób wiąże się z działaniami performatywnymi. Głos i ciało wspólnie tworzą kanał, którym przekazywana jest wiedza i stanowią podstawowe narzędzie komunikacji – zarówno werbalnej, jak i niewerbalnej.

Chcąc wywierać wpływ na uczniów, studentów czy słuchaczy, edukatorzy i pedagodzy muszą zwracać uwagę na jakość własnej obecności i doskonalić umiejętności z zakresu wielokanałowej komunikacji.

Celem projektu jest stworzenie narzędzi wyrastających z siedmiu technik artystycznych, które pozwolą rozwinąć umiejętności edukatorów, wpłyną na ich samoświadomość i sprawią, że praca będzie bardziej efektywna, dając tym samym większą satysfakcję.

VoiceLAB odpowiada za część projektu poświęconą głosowi. Po wielu latach pracy warsztatowej skupionej na edukacji głosowej oraz rozwoju aktorów i performerów chcemy wychodzić z naszą pracą dalej, poza kontekst stricte artystyczny. Chcemy dzielić się naszą pracą i naszymi odkryciami w dziedzinie głosu, bo głos to fenomen uniwersalny i wspólny dla wszystkich.

Nad projektem pracuje pięć organizacji z pięciu krajów Unii Europejskiej: Elan Interculturel z Francji, La Xixa z Hiszpanii, Cesie z Włoch, In Touch z Holandii oraz Instytut Grotowskiego z Polski.

Projekt jest realizowany w ramach programu Erasmus+ Komisji Europejskiej. Koordynatorem jest paryskie stowarzyszenie Élan Interculturel, którego celem jest tworzenie płaszczyzny dialogu międzykulturowego i poprawiania doświadczeń związanych z kulturową różnorodnością. Misją Élan Interculturel jest promowanie holistycznego spojrzenia na kulturę (w ujęciu psychologicznym i socjologiczno-antropologicznym), m.in. przez tworzenie innowacyjnych sposobów nauczania.

Strona projektu: www.voiceandbody.eu

Wydarzenia

Pozwól swojemu głosowi przemówić

Pozwól swojemu głosowi przemówić

Warsztaty dla edukatorów dorosłych prowadzone przez Aleksandrę Kotecką i Tomasza Wierzbowskiego
pt.–niedz. 22–24.04.2022
pt.–sob. 29–30.04.2022
Studio Na Grobli

Głos i ciało w nauczaniu dorosłych

Głos i ciało w nauczaniu dorosłych

Seminarium praktyczne
pt.?niedz. 10?12.03.2023
Wstęp wolny: zgłoszenia za pomocą formularza

Fot. Tobiasz PapuczysAleksandra Kotecka jest performerką wokalną, edukatorką głosu i technik oddechowych wyrastających z technik relaksacyjnych i jogi klasycznej, terapeutką falą dźwiękową pracującą zgodnie z nurtem teorii poliwagalnej. W latach 2004–2023 współpracowała z wrocławskim Teatrem ZAR. Brała udział w powstawaniu spektakli: „Ewangelie dzieciństwa“, „Cesarskie cięcie”, „Anhelli. Wołanie” oraz „Armine, Sister”. Autorka i współautorka muzyki do filmów oraz spektakli realizowanych w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Twórczyni studia produkcji muzycznej Foxterrier Production. Zajmuje się polifonicznym śpiewem gruzińskim, nad którym pracuje zarówno podczas wypraw źródłowych, jak i w ramach własnych poszukiwań. Wspólnie z Tomaszem Wierzbowskim tworzyła linię muzyczną spektaklu Teatru ZAR „Anhelli. Skowyt”. Zajmuje się muzyką prawosławia, którą poznawała we Lwowie, Sankt Petersburgu i Supraślu. W 2019 powołała VoiceLAB – laboratorium pracy z głosem, który od 2020 jest częścią rządowego francuskiego programu doskonalenia zawodowego dla artystów – Qualiopi. Od lat fascynuje się dźwiękiem, jego fizyczną naturą oraz nieskończonym potencjałem. W 2019 zaczęła współpracę z Biosonology Institute Art in Listening Accademy w Turynie. W 2022 ukończyła kurs uprawniający do pracy w charakterze terapeutki dźwięku w nurcie stymulacji biosonologicznej. Absolwentka certyfikowanego kursu Teorii Poliwagalnej w Polyvagal Institute USA. W 2023 jej projekt „Wtargnięcia” otrzymał stypendium Prezydenta Miasta Wrocławia.

Fot. Maciej ZakrzewskiTomasz Wierzbowski to aktor i muzyk w spektaklach „Ewangelie dzieciństwa”, „Cesarskie cięcie”, „Anhelli. Wołanie” oraz „Armine, Sister” Teatru ZAR. Autor serii wydawniczej 3/2 poświęconej muzyce (dotychczas w serii ukazały się książki „Jak system równomiernie temperowany popsuł harmonię” Rossa Duffina oraz „Temperacja. Jak muzyka stała się polem bitwy wielkich umysłów zachodniej cywilizacji” Stuarta Isacoffa). Autor i współautor muzyki do filmów krótkometrażowych oraz do spektakli teatralnych w Polsce i za granicą. Wspólnie z Aleksandrą Kotecką zaangażowany w pracę studia produkcji muzycznej Foxterrier Production.

śr.–czw. 16–17.06.2021, Francja, Paryż, Élan Interculturel, avenue Denfert-Rochereau 82
śr.–pon. 18–23.05.2022, Hiszpania, Barcelona

Galeria zdjęć

erasmus_kotecka_seminarium