Aktualnie jesteś: BodyConstitution / Tożsamość

Aikido

Trening prowadzony przez Przemysława Błaszczaka ze Studia Dwóch Ścieżek

24–26/04/2015 {piątek–niedziela} 9:00–11:00
Studio Na Grobli
W językach polskim i angielskim

Wstęp wolny

Treningi są jednodniowe

Aikido
Fot. Magdalena Mądra

Na trening złożą się ćwiczenia wywodzące się ze sztuki walki aikido wypracowane przez Studio Dwóch Ścieżek.Ważnym elementem zajęć jest nauka nauka koordynacji, uważności, skupienia oraz rozpoznawania mechaniki ciała na podstawie pracy z dźwigniami. Podstawowymi zagadnieniami będą: oddech pozostający w harmonii z ciałem, pierwotna ekspresja i obecność. Trening skupi się zarówno na pracy indywidualnej, jak i partnerskiej oraz grupowej.

Obowiązuje wygodny strój do pracy: długie spodnie oraz koszulka z długimi rękawami.

Fot. Anita Szymańska

Przemysław Błaszczak studiował filozofię na Uniwersytecie Wrocławskim. Aktor, reżyser i pedagog. Od 1995 jest związany z Instytutem im. Jerzego Grotowskiego (do 2006 – Ośrodek Badań Twórczości Jerzego Grotowskiego i Poszukiwań Teatralno-Kulturowych). Od 2005 uprawia japońską sztukę walki aikido (aktualnie w stopniu 3 dan fukushidoin) pod okiem sensei Piotra Masztalerza 6 dan. W 2011 roku pobierał nauki jako uchideshi (uczeń) u shihana Juby Noura 6 dan w Meksyku. Prowadzi regularne treningi w założonym przez niego dojo Na Grobli Aikikai, które jest częścią stowarzyszenia Birankai Polska. W 2005 przebywał w Japonii na zaproszenie Toshiego Tsushitoriego, trenując pod jego okiem shintaido – japoński system prowadzący do integracji ciała i głosu poprzez trening oparty na tradycyjnym karate.

Założyciel i lider Studia Kokyu. Pomysłodawca, twórca i kurator festiwalu „Sakura. Wrocławskie dni japońskich inspiracji”.

Studio Dwóch Ścieżek, w oparciu o doświadczenia liderów Studia w zakresie sztuk walki, Przemysława Błaszczaka (aikido) i Jakuba Gontarskiego (capoeira), podjęło poszukiwania treningu, w którym najważniejsze są idee konfrontacji i pogłębionego rozumienia funkcji treningu w pracy studyjnej. Pierwszy etap pracy skoncentrowany był na „dwóch ścieżkach” – dwóch odmiennych tradycjach ruchowych, japońskiej i brazylijskiej, oraz stanowił próbę znalezienia obszaru wspólnego, z którego czerpać mógłby performer czy ogólniej „człowiek praktykujący”. Sięgnięcie do źródłowych technik miało stać się impulsem do budowania szerokiej kompetencji ruchowej i poszerzania spektrum zdolności psychofizycznych. Zarówno pogłębione badanie zależności pomiędzy aikido a capoeirą, w tym proponowanych przez liderów modeli treningu, jak i inspiracje z poszukiwań pozostałych członków Studia (Karolina Brzęk, Agnieszka Rybak, Tomáš Wortner) otworzyło nowy etap pracy. Istotne stało się skupienie na jednej wybranej ścieżce, by umożliwić lepszą komunikację z daną tradycją oraz jej bardziej klarowną transmisję do działań performatywnych. Obecnie wokół dwóch głównych, realizowanych niezależnie ścieżek koncentrują się mniejsze formy poszukiwań podejmowanych przez członków Studia.

Galeria zdjęć