Warsztaty prowadzone przez Annę Bakhtinę
śr. wrzesień–grudzień 2024
19.00–21.30
Studio Na Grobli Instytutu Grotowskiego
W językach polskim i angielskim
Zapisy na pojedynczą sesję warsztatową – do 2 dni przed terminem tej sesji.
Jaka jest idea?
W czasie warsztatów będziemy badać związki między ciałem, tekstem, głosem i ruchem. Prowadząca przybliży uczestnikom anatomię ludzkiego ciała i procesy jego rozwoju na poziomie embrionalnym oraz umożliwi odkrycie nowych doznań cielesnych, które będą mogli wykorzystać w życiu codziennym lub na scenie. Warsztaty składają się z dwóch części: teoretycznej i praktycznej.
Część teoretyczna
Uczestnicy poznają anatomię ludzkiego ciała i wczesne etapy jego rozwoju, a następnie skupią się na „ucieleśnianiu się” ruchu, głosu i emocji. Materiał, który będzie zaprezentowany, został przygotowany w odniesieniu do wykładów i praktyki Eleny Morozowej, Bonnie Bainbridge Cohen, Theodorosa Terzopoulosa i Antona Adasińskiego oraz na pracy prowadzonej w Studiu Kokyu.
Część praktyczna
Uczestnicy wykorzystają informacje zdobyte podczas części teoretycznej: będą poznawać swoje ciało, skupiać się na doznaniach cielesnych, tworzyć własny słownik artystyczny oraz odkrywać nowe sposoby pracy z tekstem i głosem, łącząc wymiar cielesny z wokalnym, wokalny z ruchowym, ruchowy z tekstowym itd.
Dla kogo?
Warsztaty przeznaczone są zarówno dla aktorów, jak i dla osób o niewielkim doświadczeniu w pracy artystycznej lub które dopiero ją rozpoczynają.
Praca będzie odbywać się w grupie liczącej nie więcej niż 15 osób.
Anna Bakhtina jest śpiewaczką, wokalistką i performerką. Kształciła się w zakresie różnych technik wokalnych, m.in. tradycyjnego śpiewu słowiańskiego i jazzu. Brała lekcje śpiewu lirycznego u Susanny Rigacci. W swej pracy porusza się na pograniczu muzyki, teatru, sztuk wizualnych, cielesności i ruchu. Współpracowała z niezależnymi teatrami i grupami w Gdańsku. Odbyła rezydencję artystyczną w Zakładzie Kulturalnym, prowadzonym przez Natalię Murawską, i współpracowała z niezależnym zespołem teatralnym Teatr Korkoro. Z Zakładem Kulturalnym i Teatrem Korkoro współpracowała jako aktorka, tancerka i asystentka reżysera. W ramach współpracy z Teatrem Korkoro prowadziła warsztaty akrobatyki podczas 26. edycji Festiwalu Szekspirowskiego. Jest również członkinią kolektywu artystycznego Herzland.schaft. W ramach tej współpracy stworzyła spektakl „AudiVediTace”, który został zaprezentowany w Pizie i Poznaniu. Wzięła udział w pracach laboratorium Eleny Morozowej w Elektroteatrze im. Konstantyna Stanisławskiego. W 2024 roku rozpoczęła pracę w Studiu Kokyu w ramach projektu „Trinity – The Letter”.
środy, 19.00–21.30
Koszt: 900 PLN (cały cykl warsztatów); 150 PLN (pojedyncza sesja warsztatowa)
Prosimy o wypełnienie ►formularza. Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Zapisy na pojedynczą sesję warsztatową – do 2 dni przed terminem tej sesji.