Warsztaty metody „Uwolnij swój głos” wg Kristin Linklater, prowadzone przez Françoise Walot w asyście Joanny Kurzyńskiej
pt.‒niedz. 8–10.04.2022
Instytut Grotowskiego, Studio Na Grobli
W języku angielskim z tłumaczeniem na język polski
Françoise Walot ‒ aktorka, reżyserka i trenerka emisji głosu. Ukończyła z wyróżnieniem Conservatoire Royal de Liège w Belgii. Jest nauczycielką metody Kristin Linklater ‒ w 1993 roku w Stanach Zjednoczonych ukończyła program kształcenia nauczycieli „Freeing the Natural Voice” Kristin Linklater. Obecnie prowadzi zajęcia z emisji głosu w Royal Birmingham Conservatoire oraz w Royal Central School of Speech and Drama w Londynie. W przeszłości uczyła w Conservatoire Royal de Liège, Mons Conservatoire (Belgia), Escola Superior de Teatro e Cinema w Lizbonie (Portugalia) oraz w Cork School of Music w Cork (Wielka Brytania). Prowadziła także zajęcia z ruchu i improwizacji w Well (Holandia) organizowane przez Emerson College w Bostonie (USA). W ostatnich latach prowadziła m.in. warsztaty dla poetów podczas Ledbury Poetry Festival (Wielka Brytania, 2015‒2019) i dla Writing West-Midlands (2019), a także różnymi grupami i indywidualnymi twórcami w rejonie Birmingham i Londynu. Prowadziła także wiele warsztatów z emisji głosu w języku francuskim w grupami teatralnymi i aktorami-amatorami oraz sesje indywidualne dla aktorów, nauczycieli i przedstawicieli innych zawodów.
Joanna Kurzyńska jest wrocławianką, absolwentką Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie skrzypiec. Pracuje jako aktorka, piosenkarka, multiinstrumentalistka, kompozytorka i pedagożka. Warsztat teatralny i wokalny kształciła pod okiem polskich i zagranicznych pedagogów i praktyków. Debiutowała w musicalu „Piotruś Pan” w Teatrze Muzycznym Roma w Warszawie. Współpracuje m.in. z Wrocławskim Teatrem Lalek, Akademią Praktyk Teatralnych Gardzienice, Teatrem Muzycznym Capitol, Akademią Sztuk Teatralnych w Krakowie Filią we Wrocławiu, Narodowym Forum Muzyki, a jako skrzypaczka z wrocławskimi Sound Factory Orchestra, Camera Nera, Kwartetem Staromiejskim i grupą perkusyjną Mamatucada. Obecnie związana ze Studiem Kokyu (spektakl „Halo?”) oraz neTTheatre w Lublinie (spektakl „The Hideout/Kryjówka”). Od powstania Młodzieżowej Akademii Musicalowej we Wrocławiu w 2009 roku prowadzi tam zajęcia aktorskie oraz reżyseruje spektakle z udziałem wychowanków. Autorka cyklu „Harmonia wspólnego głosu” realizowanego na Dolnym Śląsku od roku 2017. Uhonorowana Stypendium Artystycznym Marszałka Województwa Dolnośląskiego, w ramach którego prowadziła autorski projekt muzyczny „Przyjdę do siebie”, prezentowany w całym kraju (album EP promujący materiał wydany w 2014), oraz Stypendium Twórczym Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, który dał początek jej autorskiej ścieżce badawczej Voice In Progress. Z pasją oddaje się zgłębianiu technik uwalniania naturalnego głosu w procesie pracy z aktorem, ze szczególną uwagą dla metody Kristin Linklater. Uhonorowana medalem „Zasłużony dla Kultury Polskiej” w grudniu 2021 roku.
Harmonogram
pt. 8.04, 17.00‒20.00
Poznajemy się. Jak działa głos? Dlaczego nie zawsze działa tak, jak byśmy sobie tego życzyli? Świadomość fizyczna: głos mieszka w ciele; kręgosłup jak drzewo; rozmowa z kośćmi.
sob. 9.04, 10.00‒13.00, 14.30‒17.30
niedz. 10.04, 10.00‒13.00, 14.30‒17.30
Koszt: 800 PLN
Wypełnioną kartę zgłoszenia prosimy przesłać do 28 marca 2022 na adres jk.voiceinprogress@gmail.com. Liczba miejsc ograniczona.