Warsztaty metody „Uwolnij swój głos” wg Kristin Linklater, prowadzone przez Françoise Walot w asyście Joanny Kurzyńskiej
pt.‒niedz. 8–10.04.2022
Instytut Grotowskiego, Studio Na Grobli
W języku angielskim z tłumaczeniem na język polski
Françoise Walot – aktorka, reżyserka i trenerka głosu. Ukończyła z wyróżnieniem Conservatoire Royal de Liège w Belgii. Jest certyfikowaną nauczycielką metody Kristin Linklater ‒ w 1993 roku w Stanach Zjednoczonych ukończyła program kształcenia nauczycieli „Freeing the Natural Voice” Kristin Linklater.
Joanna Kurzyńska pochodzi z Wrocławia. Z zawodu skrzypaczka (zdobyła dyplom artysty muzyka o skrócie „mgr” na Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu), ale zagra na wszystkim na czym trzeba. Bywa aktorką i reżyserką, bywa też kompozytorką, dosyć często bywa śpiewaczką oraz naucza aktorstwa i pracy z głosem. Współzałożycielka Młodzieżowej Akademii Musicalowej we Wrocławiu gdzie od 2009 roku prowadzi zajęcia aktorskie oraz reżyseruje spektakle z udziałem wychowanków.
Warsztat aktorski i wokalny kształciła pod okiem polskich oraz zagranicznych pedagogów i praktyków, m.in. Janusza Józefowicza, Janusza Stokłosy, Elżbiety Zapendowskiej, Katarzyny Groniec, Emmy Bonnici, Charlotte Xerri, Ewy Głowackiej-Fierek, Małgorzaty Jaworskiej-Kaczmarek oraz Kristin Linklater i Francoise Walot. Odwiedziła w swoich poszukiwaniach Roy Hart Voice Centre, Attis Theatre, Kristin Linklater Voice Centre, szkoły Estill Voice Training i szkoły musicalowe w Londynie. Debiutowała w 2000 roku w musicalu „Piotruś Pan” w Teatrze Muzycznym Roma w Warszawie, zagranym na tamtejszej scenie ponad 200 razy. Laureatka wielu festiwali interpretacji piosenki, z których najcieplej wspomina Festiwal „Pamiętajmy o Osieckiej”, gdzie zdobyła I nagrodę. Uhonorowana Stypendium Artystycznym Marszałka Województwa Dolnośląskiego, w ramach którego stworzyła autorski projekt muzyczny „Przyjdę do siebie” (album EP nagrany w 2014 roku), stypendium Soroptimist International oraz Stypendium Twórczym MKiDN, które dało początek jej autorskiej ścieżce badawczej Voice In Progress. Do niedawna współpracowała z zespołem wokalno-instrumentalnym SUTARI.
Obecnie jest związana z Instytutem Grotowskiego głównie poprzez Studio Kokyu (współprowadzenie z Przemysławem Błaszczakiem linii badawczej i warsztatowej Studia, spektakl „Halo?” w 2018 r., „Działanie Medea” w 2022 r., bieżące projekty) oraz autorskie Studio Voice In Progress, w którym prowadzi badania nad źródłem, możliwościami i znaczeniem ludzkiego głosu. Praktyczną wiedzą dotyczącą treningu głosowego dzieli się z uczniami, studentami i performerami z całego świata, prowadząc warsztaty aktorskie i pracy z głosem.
Pierwsza w Polsce nauczycielka z tytułem Designated Linklater Teacher.
Uhonorowana medalem Zasłużona dla kultury polskiej w grudniu 2021 roku.
Harmonogram
pt. 8.04, 17.00‒20.00
Poznajemy się. Jak działa głos? Dlaczego nie zawsze działa tak, jak byśmy sobie tego życzyli? Świadomość fizyczna: głos mieszka w ciele; kręgosłup jak drzewo; rozmowa z kośćmi.
sob. 9.04, 10.00‒13.00, 14.30‒17.30
niedz. 10.04, 10.00‒13.00, 14.30‒17.30
Koszt: 800 PLN
Wypełnioną kartę zgłoszenia prosimy przesłać do 28 marca 2022 na adres jk.voiceinprogress@gmail.com. Liczba miejsc ograniczona.