Aktualnie jesteś: VoiceLAB/Głos i ciało w nauczaniu dorosłych

Pozwól swojemu głosowi przemówić

Warsztaty dla edukatorów dorosłych prowadzone przez Aleksandrę Kotecką i Tomasza Wierzbowskiego
W ramach programu Erasmus+

pt.–niedz. 22–24.04.2022
pt.–sob. 29–30.04.2022

Studio Na Grobli
Zgłoszenia za pomocą formularza do 8 kwietnia

W językach polskim i angielskim

Pozwól swojemu głosowi przemówić
Fot. Rafał Skwarek

Głos to podstawowe i najważniejsze narzędzie pracy każdego nauczyciela i trenera. Od sposobu jego użycia zależy nie tylko dotarcie do słuchaczy (w celu przekazania im materiału), ale też w znacznej mierze to, czy praca będzie sprawiać satysfakcję i radość. Poprzez pracę z muzyką i śpiewem chcemy odkrywać indywidualny potencjał głosu – rozwijać go i wspomagać. Praca z wyobraźnią będzie kluczem pozwalającym odkrywać i uruchamiać rezonatory ciała i uwalniać pełniejsze brzmienie głosu. Ciało jest naczyniem, w którym rozbrzmiewa głos. Techniki relaksacyjne i oddechowe stanowią jeden z ważniejszych elementów naszej pracy warsztatowej. Pozbywając się napięć w ciele pozwolimy głosowi wybrzmieć.

Celem warsztatów będzie wypracowanie narzędzi dających łatwy dostęp do tej jakości głosu. Warsztaty odbywać się będą w ramach międzynarodowego programu europejskiego „Głos i ciało w nauczaniu dorosłych” („Voice and Body of Adult Educators”), który ma na celu stworzenie treningu dla edukatorów, opartego o techniki wypracowane przez artystów sztuk performatywnych. Od wielu lat prowadzimy prace warsztatowe poświęcone rozwojowi głosu aktorów i śpiewaków, których założenia wiążą się z przekonaniem o tym, że głos jako narzędzie jest uniwersalny, podobnie jak zjawiska, które go dotyczą,  niezależnie od sposobu użytkowania.

Pragniemy podzielić się tym doświadczeniem, aby otwierać brzmienie głosu osób, dla których jego użycie w codziennych aktywnościach nie łączy się bezpośrednio ze światem sztuk performatywnych. Jesteśmy głęboko przekonani, że praca warsztatowa, którą prowadziliśmy do tej pory (głównie w domenie wokalnego użycia głosu, zachęcając uczestników do przekraczania własnych barier), pożytecznie przełoży się także na potrzeby mniej artystycznego rzemiosła, jakim jest nauczanie.

Warsztaty skierowane są do edukatorów dorosłych, nauczycieli oraz trenerów, którzy chcą odkryć możliwości swojego głosu i nauczyć się rozpoznawać działanie stresu. Jeśli chcesz spróbować czegoś nowego, a przy okazji rozwinąć możliwości swojego głosu, są to warsztaty dla ciebie!

Fot. Tobiasz PapuczysAleksandra Kotecka jest performerką wokalną, edukatorką głosu i technik oddechowych wyrastających z technik relaksacyjnych i jogi klasycznej, terapeutką falą dźwiękową pracującą zgodnie z nurtem teorii poliwagalnej. W latach 2004–2023 współpracowała z wrocławskim Teatrem ZAR. Brała udział w powstawaniu spektakli: „Ewangelie dzieciństwa“, „Cesarskie cięcie”, „Anhelli. Wołanie” oraz „Armine, Sister”. Autorka i współautorka muzyki do filmów oraz spektakli realizowanych w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Twórczyni studia produkcji muzycznej Foxterrier Production. Zajmuje się polifonicznym śpiewem gruzińskim, nad którym pracuje zarówno podczas wypraw źródłowych, jak i w ramach własnych poszukiwań. Wspólnie z Tomaszem Wierzbowskim tworzyła linię muzyczną spektaklu Teatru ZAR „Anhelli. Skowyt”. Zajmuje się muzyką prawosławia, którą poznawała we Lwowie, Sankt Petersburgu i Supraślu. W 2019 powołała VoiceLAB – laboratorium pracy z głosem, który od 2020 jest częścią rządowego francuskiego programu doskonalenia zawodowego dla artystów – Qualiopi. Od lat fascynuje się dźwiękiem, jego fizyczną naturą oraz nieskończonym potencjałem. W 2019 zaczęła współpracę z Biosonology Institute Art in Listening Accademy w Turynie. W 2022 ukończyła kurs uprawniający do pracy w charakterze terapeutki dźwięku w nurcie stymulacji biosonologicznej. Absolwentka certyfikowanego kursu Teorii Poliwagalnej w Polyvagal Institute USA. W 2023 jej projekt „Wtargnięcia” otrzymał stypendium Prezydenta Miasta Wrocławia.

Fot. Maciej ZakrzewskiTomasz Wierzbowski to aktor i muzyk w spektaklach „Ewangelie dzieciństwa”, „Cesarskie cięcie”, „Anhelli. Wołanie” oraz „Armine, Sister” Teatru ZAR. Autor serii wydawniczej 3/2 poświęconej muzyce (dotychczas w serii ukazały się książki „Jak system równomiernie temperowany popsuł harmonię” Rossa Duffina oraz „Temperacja. Jak muzyka stała się polem bitwy wielkich umysłów zachodniej cywilizacji” Stuarta Isacoffa). Autor i współautor muzyki do filmów krótkometrażowych oraz do spektakli teatralnych w Polsce i za granicą. Wspólnie z Aleksandrą Kotecką zaangażowany w pracę studia produkcji muzycznej Foxterrier Production.

pt. 22.04, 16.00–20.00
sob. 23.04, 10.00–17.00
niedz. 24.04, 10.00–17.00

pt. 29.04, 16.00–20.00
sob. 30.04, 10.00–17.00

Wstęp bezpłatny. Zgłoszenia za pomocą formularza do 8 kwietnia.

Jeśli są Państwo osobami ze specjalnymi potrzebami i planują wziąć udział w wydarzeniu, prosimy o kontakt mejlowy lub telefoniczny minimum 3 dni wcześniej: sekretariat@grotowski-institute.pl, 71 34 45 320. Taka informacja pozwoli nam wdrożyć rozwiązania, które sprawią, że wydarzenie będzie dla Państwa dostępne.

erasmusvoice_logo_vertical