Aktualnie jesteś: VoiceLAB

VoiceLAB Advanced

Roczny program warsztatowy dla grupy kontynuującej prowadzony przez Aleksandrę Kotecką i Tomasza Wierzbowskiego

wrzesień 2023 – czerwiec 2024
Instytut Grotowskiego, Studio Na Grobli

W językach polskim i angielskim

VoiceLAB Advanced
fot. Witold Roy Zalewski

VoiceLAB Advanced to program warsztatowy dla grupy kontynuującej swoją przygodę z VoiceLABem.
Po zakończeniu programu 2022/2023 stało się dla nas jasne, że nie chcemy zatrzymywać się w poszukiwaniach. Chcemy kontynuować odkrywanie fenomenu głosu, harmonii i wibracji, stale pogłębiając świadomość i umiejętności uczestników.

Oprócz stałego odkrywania głosu w pracy z polifonią gruzińską, jogą i relaksacją chcemy wprowadzić muzykę elektroniczną, która pozwoli wydobyć fizyczne aspekty dźwięku.

Cele:

  • pogłębiona praca z materiałem źródłowym: z nierównomierną temperacją, naturalnymi skalami i mikrotonami w oparciu o polifonię gruzińską; 
  • praca z materiałem liturgicznym (w oparciu o zapisy nutowe) oraz ludowym (w oparciu o nagrania źródłowe);
  • odkrywanie indywidualnego charakteru głosu poprzez świadomą pracę z rezonatorami i relaksacją;
  • praca na styku głosu i muzyki elektronicznej; 
  • koncerty improwizacyjne, które bazują na głębokim zrozumieniu tkanki harmonicznej, natury głosu w oparciu o instynkty i wzajemne zrozumienie poprzez wibrację.

Fot. Tobiasz PapuczysAleksandra Kotecka od 2004 r. współpracuje z Teatrem ZAR. Brała udział w powstawaniu spektakli: Ewangelie dzieciństwa“, Cesarskie cięcie”, Anhelli. Wołanie” oraz Armine, Sister”. Autorka i współautorka muzyki do filmów oraz spektakli w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Twórczyni studia produkcji muzycznej Foxterrier Production. Zajmuje się polifonicznym śpiewem gruzińskim, nad którym pracuje zarówno podczas wypraw źródłowych, jak i w ramach własnych poszukiwań. Wspólnie z Tomaszem Wierzbowskim tworzy linię muzyczną spektaklu Teatru ZAR „Anhelli. Skowyt”,  a także prowadzi projekt pracy nad polifonicznymi pieśniami gruzińskimi. Zajmuje się muzyką prawosławia, którą poznawała we Lwowie, Sankt Petersburgu i Supraślu. Efektami swoich poszukiwań dzieli się podczas warsztatów. Od 2019 prowadzi we Wrocławiu cykle rocznych warsztatów laboratoryjnej pracy VoiceLAB. Od 2020 ten program warsztatowy jest częścią francuskiego programu Qualiopi. Bada wpływ technik relaksacyjnych na pracę performera.

Od lat fascynuje się dźwiękiem, jego fizyczną naturą oraz nieskończonym potencjałem. W 2019 zaczęła współpracę z Biosonology Institute Art in Listening Accademy w Turynie. W 2022  ukończyła kurs uprawniający do pracy jako terapeuta dźwięku w nurcie stymulacji biosonologicznej.

 

Fot. Maciej ZakrzewskiTomasz Wierzbowski to aktor i muzyk w spektaklach „Ewangelie dzieciństwa”, „Cesarskie cięcie”, „Anhelli. Wołanie” oraz „Armine, Sister” Teatru ZAR. Autor serii wydawniczej 3/2 poświęconej muzyce (dotychczas w serii ukazały się książki „Jak system równomiernie temperowany popsuł harmonię” Rossa Duffina oraz „Temperacja. Jak muzyka stała się polem bitwy wielkich umysłów zachodniej cywilizacji” Stuarta Isacoffa). Autor i współautor muzyki do filmów krótkometrażowych oraz do spektakli teatralnych w Polsce i za granicą. Wspólnie z Aleksandrą Kotecką zaangażowany w pracę studia produkcji muzycznej Foxterrier Production.

Warsztaty:

piątek 17.00–19.00, sobota 10.00–13.00, 15.00–18.00, niedziela 10.00–13.00, 15.00–17.00

pt.–niedz. 15–17 września 2023
pt.–niedz. 22–24 września 2023
pt.–niedz. 27–29 października 2023
pt.–niedz. 10–12 listopada 2023
pt.–niedz. 1–3 grudnia 2023
pt.–niedz. 19–21 stycznia 2024
pt.–niedz. 2–4 lutego 2024
pt.–niedz. 8–10 marca 2024
pt.–niedz. 19–21 kwietnia 2024
pt.–niedz. 17–19 maja 2024
pt.–niedz. 7–9 czerwca 2024

 

Koncerty:
niedz. 24 września 2023, Bulvary
niedz. 12 listopada 2023, Bulvary