Aktualnie jesteś: VoiceLAB

VoiceLAB – Paryż 2021/2022

Profesjonalny cykl treningowy kierowany do aktorów i śpiewaków prowadzony przez studio VoiceLAB

listopad 2021 – czerwiec 2022
Paryż, Studio Philippe Genty, kościół Saint-Merry

W języku angielskim

VoiceLAB – Paryż 2021/2022
Fot. Conrado Krivochein

Polifonia w naszej praktyce staje się narzędziem do pracy nad podstawowymi umiejętnościami performera: uważnością, skupieniem, słuchaniem, oddechem oraz głosem.

Wierzymy, że głos jest najwrażliwszym instrumentem performera, o wiele wrażliwszym niż ciało: skupia w sobie i odzwierciedla wszystko to, co dzieje się w naszym wnętrzu; jest też podatny na najsubtelniejsze sugestie, ruchy i działanie wyobraźni. Praca z trzygłosową polifonią jest wielkim wyzwaniem, ale potrafi też stać się największym nauczycielem. Zadania, które przed nami stawia, stają się doskonałą ścieżką do zadawania właściwych pytań i szukania na nie odpowiedzi – a te warunkują zmianę i rozwój performera.

Harmonia i piękno, które ona niesie, są tu jedynie efektem ubocznym.

 

Główne cele:

Wykorzystanie polifonii jako narzędzia do ćwiczenia uważności.
Praktykowanie głębokiej relaksacji.
Świadome wykorzystanie oddechu jako narzędzia rozluźniającego ciało i głos.
Śpiew podporządkowany słuchaniu.
Śpiew przed publicznością podczas otwartych prób i koncertów.

Wymogi:

Program kierowany jest do zawodowych artystów, aktorów, śpiewaków.
Uczestnicy muszą czuć się komfortowo z własnym głosem.
Uczestnicy muszą posługiwać się językiem angielskim.

Metodologia:

Zajęcia prowadzone będą w języku angielskim.
Pieśni przekazywane będą ustnie.
Sesje uzupełnione będą materiałami udostępnianymi przez prowadzących (np. filmy wideo, nagrania, teksty).

Sposób oceny:

Uczestnicy będą dokonywać samodzielnej oceny własnych postępów po każdej sesji.
Prowadzący będą dokonywać oceny postępów każdego z uczestników po każdej sesji.
Obie ewaluacje zostaną połączone, aby uzyskać indywidualny obraz postępu każdego z uczestników.
Na koniec ostatniej sesji IPAC wyda certyfikat ukończenia kursu.

IPAC

IPAC umożliwia przeprowadzenie powyższego programu treningowego w Paryżu. Jest to jedyny program na tym poziomie odbywający się w latach 2021–2022.
W celach IPAC wpisane jest tworzenie dostępu do kultury, międzykulturowość oraz ciągłe szkolenie zawodowych artystów. IPAC otrzymał akredytację jako organizacja szkoleniowo-treningowa w 2020 roku. W czerwcu 2021 uzyskał certyfikację Qualiopi, dającą kandydatom programów szkoleniowych dostęp do francuskich grantów publicznych w celu realizowania szkoleń zawodowych.

Więcej informacji na temat audytu i certyfikacji Qualiopi (w języku francuskim) znaleźć można po adresem: https://bit.ly/3iiedra.
Strona internetowa: https://ipac-cie.com/
Facebook: https://www.facebook.com/interculturalperformingartscie

Fot. Tobiasz PapuczysAleksandra Kotecka od 2004 r. współpracuje z Teatrem ZAR. Brała udział w powstawaniu spektakli: Ewangelie dzieciństwa“, Cesarskie cięcie”, Anhelli. Wołanie” oraz Armine, Sister”. Autorka i współautorka muzyki do filmów oraz spektakli w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Twórczyni studia produkcji muzycznej Foxterrier Production. Zajmuje się polifonicznym śpiewem gruzińskim, nad którym pracuje zarówno podczas wypraw źródłowych, jak i w ramach własnych poszukiwań. Wspólnie z Tomaszem Wierzbowskim tworzy linię muzyczną spektaklu Teatru ZAR „Anhelli. Skowyt”,  a także prowadzi projekt pracy nad polifonicznymi pieśniami gruzińskimi. Zajmuje się muzyką prawosławia, którą poznawała we Lwowie, Sankt Petersburgu i Supraślu. Efektami swoich poszukiwań dzieli się podczas warsztatów. Od 2019 prowadzi we Wrocławiu cykle rocznych warsztatów laboratoryjnej pracy VoiceLAB. Od 2020 ten program warsztatowy jest częścią francuskiego programu Qualiopi. Bada wpływ technik relaksacyjnych na pracę performera.

Od lat fascynuje się dźwiękiem, jego fizyczną naturą oraz nieskończonym potencjałem. W 2019 zaczęła współpracę z Biosonology Institute Art in Listening Accademy w Turynie. W 2022  ukończyła kurs uprawniający do pracy jako terapeuta dźwięku w nurcie stymulacji biosonologicznej.

 

Fot. Maciej ZakrzewskiTomasz Wierzbowski to aktor i muzyk w spektaklach „Ewangelie dzieciństwa”, „Cesarskie cięcie”, „Anhelli. Wołanie” oraz „Armine, Sister” Teatru ZAR. Autor serii wydawniczej 3/2 poświęconej muzyce (dotychczas w serii ukazały się książki „Jak system równomiernie temperowany popsuł harmonię” Rossa Duffina oraz „Temperacja. Jak muzyka stała się polem bitwy wielkich umysłów zachodniej cywilizacji” Stuarta Isacoffa). Autor i współautor muzyki do filmów krótkometrażowych oraz do spektakli teatralnych w Polsce i za granicą. Wspólnie z Aleksandrą Kotecką zaangażowany w pracę studia produkcji muzycznej Foxterrier Production.

pon.–pt. 22.11 – 3.12.2021, Paryż, Studio Philippe Genty
pon.–pt.
7–18.03.2022, Paryż, Studio Philippe Genty
pon.–pt. 13–24.06.2022, Paryż, Studio Philippe Genty

sob. 13.03.2022, 16.00
Paryż, Kościół Saint-Merry
Polifonia gruzińska. Przetworzenia

wt. 7.06.2022, 21.30
Thonelle, Kościół św. Hilarego
L’Or Bleu

sob. 18.06.2022, 18.00
Marville, Kościół św. Mikołaja
Mozaika dźwięku

czw. 23.06.2022, 18.00
Avioth, Bazylika Matki Bożej
Mozaika dźwięku

logo-detoure-ipac-bg-light-SDLogoQualiopi-150dpi-AvecMarianne