Aktualnie jesteś: VoiceLAB

VoiceLAB – Paryż 2021/2021

Profesjonalny cykl treningowy kierowany do aktorów i śpiewaków prowadzony przez studio VoiceLAB

pon. 22/11/2021 – pt. 25/06/2022
Paryż, Studio Philippe Genty, kościół Saint-Merry

W języku angielskim

VoiceLAB – Paryż 2021/2021
Fot. Conrado Krivochein

Polifonia w naszej praktyce staje się narzędziem do pracy nad podstawowymi umiejętnościami performera: uważnością, skupieniem, słuchaniem, oddechem oraz głosem.

Wierzymy, że głos jest najwrażliwszym instrumentem performera, o wiele wrażliwszym niż ciało: skupia w sobie i odzwierciedla wszystko to, co dzieje się w naszym wnętrzu; jest też podatny na najsubtelniejsze sugestie, ruchy i działanie wyobraźni. Praca z trzygłosową polifonią jest wielkim wyzwaniem, ale potrafi też stać się największym nauczycielem. Zadania, które przed nami stawia, stają się doskonałą ścieżką do zadawania właściwych pytań i szukania na nie odpowiedzi – a te warunkują zmianę i rozwój performera.

Harmonia i piękno, które ona niesie, są tu jedynie efektem ubocznym.

Wymagana dostępność: 

pon. 22/11 – pon. 3/12/2021
pon.–pt. 7–18/03/2022 oraz sob. 19/03 (koncert)
pon.–pt. 13–24/06/2022 oraz sob. 25/06 (koncert)

Czas trwania całego programu: 200 godzin

Nie ma możliwości uczestniczenia jedynie w części sesji.

Miejsca:

Treningi: Studio Philippe Genty (40 Rue Sedaine, 75011 Paryż)
Koncerty: Kościół Saint-Merry (76 Rue de la Verrerie, 75004, Paryż)

Zapisy:

Nabór i kontakt: voicelab.paris@gmail.com

Główne cele:

Wykorzystanie polifonii jako narzędzia do ćwiczenia uważności.

Praktykowanie głębokiej relaksacji.

Świadome wykorzystanie oddechu jako narzędzia rozluźniającego ciało i głos.

Śpiew podporządkowany słuchaniu.

Śpiew przed publicznością podczas otwartych prób i koncertów.

Wymogi:

Program kierowany jest do zawodowych artystów, aktorów, śpiewaków.

Uczestnicy muszą czuć się komfortowo z własnym głosem.

Uczestnicy muszą posługiwać się językiem angielskim.

Metodologia:

Zajęcia prowadzone będą w języku angielskim.

Pieśni przekazywane będą ustnie.

Sesje uzupełnione będą materiałami udostępnianymi przez prowadzących (np. filmy wideo, nagrania, teksty).

Sposób oceny:

Uczestnicy będą dokonywać samodzielnej oceny własnych postępów po każdej sesji.

Prowadzący będą dokonywać oceny postępów każdego z uczestników po każdej sesji.

Obie ewaluacje zostaną połączone, aby uzyskać indywidualny obraz postępu każdego z uczestników.

Na koniec ostatniej sesji IPAC wyda certyfikat ukończenia kursu.

IPAC

IPAC umożliwia przeprowadzenie powyższego programu treningowego w Paryżu. Jest to jedyny program na tym poziomie odbywający się w latach 2021–2022.

W celach IPAC wpisane jest tworzenie dostępu do kultury, międzykulturowość oraz ciągłe szkolenie zawodowych artystów. IPAC otrzymał akredytację jako organizacja szkoleniowo-treningowa w 2020 roku. W czerwcu 2021 uzyskał certyfikację Qualiopi, dającą kandydatom programów szkoleniowych dostęp do francuskich grantów publicznych w celu realizowania szkoleń zawodowych.

Więcej informacji na temat audytu i certyfikacji Qualiopi (w języku francuskim) znaleźć można po adresem: https://bit.ly/3iiedra.

Strona internetowa: https://ipac-cie.com/

Facebook: https://www.facebook.com/interculturalperformingartscie

Fot. Tobiasz PapuczysAleksandra Kotecka od 2004 r. współpracuje z Teatrem ZAR. Brała udział w powstawaniu spektakli „Ewangelie dzieciństwa”, „Cesarskie cięcie”, „Anhelli. Wołanie” oraz „Armine, Sister”. Autorka i współautorka muzyki do filmów oraz spektakli w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Twórca studia produkcji muzycznej Foxterrier Production. Zajmuje się polifonicznym śpiewem gruzińskim, nad którym pracuje zarówno podczas wypraw źródłowych, jak i w ramach własnych poszukiwań. Wspólnie z Tomaszem Wierzbowskim i Krzysztofem Paździorą prowadzi dogłębny projekt pracy nad polifonicznymi pieśniami gruzińskimi. Zajmuje się muzyką prawosławia, którą poznawała we Lwowie, Sankt Petersburgu i Supraślu. Efektami swojej pracy dzieli się podczas warsztatów. Od 2005 r. praktykuje jogę. Ukończyła trzy roczne kursy doskonalące prowadzone przez Paulinę Stróż, dyplomowanego nauczyciela ze stopniem Junior III. W 2016 r. ukończyła w Indiach ośmiotygodniowy kurs poświęcony oddechowi. Chcąc stale doskonalić swój warsztat, bierze udział w warsztatach z najlepszymi nauczycielami z Polski i zagranicy. Obecnie szkoli się do egzaminu na stopień Introductory II. W swojej praktyce wokalnej oraz w pracy warsztatowej wykorzystuje  techniki relaksacyjne oraz wschodnie metody pracy z oddechem.

 

Fot. Maciej ZakrzewskiTomasz Wierzbowski to aktor i muzyk w spektaklach „Ewangelie dzieciństwa”, „Cesarskie cięcie”, „Anhelli. Wołanie” oraz „Armine, Sister” Teatru ZAR. Autor serii wydawniczej 3/2 poświęconej muzyce (dotychczas w serii ukazały się książki „Jak system równomiernie temperowany popsuł harmonię” Rossa Duffina oraz „Temperacja. Jak muzyka stała się polem bitwy wielkich umysłów zachodniej cywilizacji” Stuarta Isacoffa). Autor i współautor muzyki do filmów krótkometrażowych oraz do spektakli teatralnych w Polsce i za granicą. Wspólnie z Aleksandrą Kotecką zaangażowany w pracę studia produkcji muzycznej Foxterrier Production.

logo-detoure-ipac-bg-light-SDLogoQualiopi-150dpi-AvecMarianne