Aktualnie jesteś: VoiceLAB

VoiceLAB Re-sources. Immersja, instynkt, improwizacja

Warsztaty prowadzone przez Aleksandrę Kotecką i Tomasza Wierzbowskiego

pt.–czw. 29.07 – 4.08.2022
Studio Na Grobli

Zgłoszenia do 22 lipca za pomocą formularza
W językach polskim i angielskim

VoiceLAB Re-sources. Immersja, instynkt, improwizacja
Fot. Rafał Skwarek

„VoiceLAB Re-sources. Immersja, instynkt, improwizacja” to pogłębione laboratorium pracy z głosem, skierowane do śpiewaków, osób zawodowo pracujących z głosem oraz do performerów głosu.

Praca z głosem jest niekończącym się poszukiwaniem. Wymaga ciągłego odświeżania inspiracji ‒ szczególnie wtedy, gdy pracujemy z głosem codziennie i mamy swoje stałe sposoby, ścieżki i oczekiwania. Celem intensywnych warsztatów „VoiceLAB Re-sources. Immersja, instynkt, improwizacja” jest pogłębienie tych poszukiwań w oparciu o założenie, że źródło wszelkich surowców znajduje się w nas, bo to my jesteśmy źródłem dźwięku, a nasze ciało jest częścią tego fizycznego zjawiska.

Zależy nam na stworzeniu warunków pozwalających obserwować naturalny potencjał głosu i rozpoznawać w pełni jego fizyczny, namacalny charakter; odkrywać głos, który powstaje w ciele i obserwować jego właściwości, gdy wychodzi na zewnątrz, badając dźwięki zarówno w harmonii, jak i w relacji do ciszy.

Chcemy odkrywać i rozwijać instynkty, które istnieją przed oczekiwaniami i intelektem, stanowiąc podstawę pracy wokalnej; wychodzić poza utarte schematy i to, co wydaje nam się zrozumiałe; zanurzyć się w dźwięku i przełamywać bariery, wierząc w fizyczny potencjał dźwięku i nieograniczone możliwości wyobraźni.

Będziemy pracować z:
– technikami relaksacyjnymi, aby otwierać głos poprzez rozluźnianie oraz obudzić rezonatory;
– mikrotonami, aby wyłuskać pełnię brzmienia z każdej harmonii;
– komunikacją poprzez wibracje i naturalne instynkty muzyczne;
– wspólnym budowaniem zdolności improwizacyjnych poprzez świadome poszukiwanie harmonii w konsonansach i dysonansach;
– zagadnieniem poszukiwania indywidualnego charakteru głosu oraz głosu jako części całości;
– nagraniami – zależy nam na obiektywizacji pracy z głosem, konfrontowaniu perspektywy wewnętrznej z zewnętrzną;
– muzyką polifoniczną, wykorzystując gruzińską polifonię w jej naturalnych skalach;
– muzyką elektroniczną, konfrontując głos z różnymi środowiskami harmonicznymi.

Sesja zakończy się profesjonalnym nagraniem zapisującym rezultaty pracy warsztatowej.
Aleksandra Kotecka i Tomasz Wierzbowski

Fot. Tobiasz PapuczysAleksandra Kotecka jest performerką wokalną, edukatorką głosu i technik oddechowych wyrastających z technik relaksacyjnych i jogi klasycznej, terapeutką falą dźwiękową pracującą zgodnie z nurtem teorii poliwagalnej. W latach 2004–2023 współpracowała z wrocławskim Teatrem ZAR. Brała udział w powstawaniu spektakli: „Ewangelie dzieciństwa“, „Cesarskie cięcie”, „Anhelli. Wołanie” oraz „Armine, Sister”. Autorka i współautorka muzyki do filmów oraz spektakli realizowanych w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Twórczyni studia produkcji muzycznej Foxterrier Production. Zajmuje się polifonicznym śpiewem gruzińskim, nad którym pracuje zarówno podczas wypraw źródłowych, jak i w ramach własnych poszukiwań. Wspólnie z Tomaszem Wierzbowskim tworzyła linię muzyczną spektaklu Teatru ZAR „Anhelli. Skowyt”. Zajmuje się muzyką prawosławia, którą poznawała we Lwowie, Sankt Petersburgu i Supraślu. W 2019 powołała VoiceLAB – laboratorium pracy z głosem, który od 2020 jest częścią rządowego francuskiego programu doskonalenia zawodowego dla artystów – Qualiopi. Od lat fascynuje się dźwiękiem, jego fizyczną naturą oraz nieskończonym potencjałem. W 2019 zaczęła współpracę z Biosonology Institute Art in Listening Accademy w Turynie. W 2022 ukończyła kurs uprawniający do pracy w charakterze terapeutki dźwięku w nurcie stymulacji biosonologicznej. Absolwentka certyfikowanego kursu Teorii Poliwagalnej w Polyvagal Institute USA. W 2023 jej projekt „Wtargnięcia” otrzymał stypendium Prezydenta Miasta Wrocławia.

Fot. Maciej ZakrzewskiTomasz Wierzbowski to aktor i muzyk w spektaklach „Ewangelie dzieciństwa”, „Cesarskie cięcie”, „Anhelli. Wołanie” oraz „Armine, Sister” Teatru ZAR. Autor serii wydawniczej 3/2 poświęconej muzyce (dotychczas w serii ukazały się książki „Jak system równomiernie temperowany popsuł harmonię” Rossa Duffina oraz „Temperacja. Jak muzyka stała się polem bitwy wielkich umysłów zachodniej cywilizacji” Stuarta Isacoffa). Autor i współautor muzyki do filmów krótkometrażowych oraz do spektakli teatralnych w Polsce i za granicą. Wspólnie z Aleksandrą Kotecką zaangażowany w pracę studia produkcji muzycznej Foxterrier Production.

29 lipca – 1 sierpnia
10.00–14.00
15.30–17.30

2–4 sierpnia
10.00–14.00
16.00–20.00 (18.30–20.00 sesja nagraniowa)

Koszt: 900 PLN (przy wpłacie zaliczki do 20 czerwca 2022)
Koszt: 1100 PLN (przy wpłacie zaliczki do 22 lipca 2022)

O rezerwacji miejsca decyduje wpłata bezzwrotnej zaliczki w wysokości 300 PLN.

Prosimy o uzupełnienie formularza zgłoszeniowego do dnia 22 lipca 2022. Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Oferujemy zniżkę dla osób, które brały udział w poprzednich edycjach lub w innych warsztatach prowadzonych przez VoiceLAB. Zainteresowanych prosimy o kontakt mailowy voicelab2020@gmail.com.

Galeria zdjęć