Aktualnie jesteś: VoiceLAB

VoiceLAB Re-sources. Immersja, instynkt, improwizacja

Warsztaty prowadzone przez Aleksandrę Kotecką i Tomasza Wierzbowskiego

pt.–czw. 29.07 – 4.08.2022
Studio Na Grobli

Zgłoszenia do 22 lipca za pomocą formularza
W językach polskim i angielskim

VoiceLAB Re-sources. Immersja, instynkt, improwizacja
Fot. Rafał Skwarek

„VoiceLAB Re-sources. Immersja, instynkt, improwizacja” to pogłębione laboratorium pracy z głosem, skierowane do śpiewaków, osób zawodowo pracujących z głosem oraz do performerów głosu.

Praca z głosem jest niekończącym się poszukiwaniem. Wymaga ciągłego odświeżania inspiracji ‒ szczególnie wtedy, gdy pracujemy z głosem codziennie i mamy swoje stałe sposoby, ścieżki i oczekiwania. Celem intensywnych warsztatów „VoiceLAB Re-sources. Immersja, instynkt, improwizacja” jest pogłębienie tych poszukiwań w oparciu o założenie, że źródło wszelkich surowców znajduje się w nas, bo to my jesteśmy źródłem dźwięku, a nasze ciało jest częścią tego fizycznego zjawiska.

Zależy nam na stworzeniu warunków pozwalających obserwować naturalny potencjał głosu i rozpoznawać w pełni jego fizyczny, namacalny charakter; odkrywać głos, który powstaje w ciele i obserwować jego właściwości, gdy wychodzi na zewnątrz, badając dźwięki zarówno w harmonii, jak i w relacji do ciszy.

Chcemy odkrywać i rozwijać instynkty, które istnieją przed oczekiwaniami i intelektem, stanowiąc podstawę pracy wokalnej; wychodzić poza utarte schematy i to, co wydaje nam się zrozumiałe; zanurzyć się w dźwięku i przełamywać bariery, wierząc w fizyczny potencjał dźwięku i nieograniczone możliwości wyobraźni.

Będziemy pracować z:
– technikami relaksacyjnymi, aby otwierać głos poprzez rozluźnianie oraz obudzić rezonatory;
– mikrotonami, aby wyłuskać pełnię brzmienia z każdej harmonii;
– komunikacją poprzez wibracje i naturalne instynkty muzyczne;
– wspólnym budowaniem zdolności improwizacyjnych poprzez świadome poszukiwanie harmonii w konsonansach i dysonansach;
– zagadnieniem poszukiwania indywidualnego charakteru głosu oraz głosu jako części całości;
– nagraniami – zależy nam na obiektywizacji pracy z głosem, konfrontowaniu perspektywy wewnętrznej z zewnętrzną;
– muzyką polifoniczną, wykorzystując gruzińską polifonię w jej naturalnych skalach;
– muzyką elektroniczną, konfrontując głos z różnymi środowiskami harmonicznymi.

Sesja zakończy się profesjonalnym nagraniem zapisującym rezultaty pracy warsztatowej.
Aleksandra Kotecka i Tomasz Wierzbowski

Fot. Tobiasz PapuczysAleksandra Kotecka od 2004 r. współpracuje z Teatrem ZAR. Brała udział w powstawaniu spektakli: Ewangelie dzieciństwa“, Cesarskie cięcie”, Anhelli. Wołanie” oraz Armine, Sister”. Autorka i współautorka muzyki do filmów oraz spektakli w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Twórczyni studia produkcji muzycznej Foxterrier Production. Zajmuje się polifonicznym śpiewem gruzińskim, nad którym pracuje zarówno podczas wypraw źródłowych, jak i w ramach własnych poszukiwań. Wspólnie z Tomaszem Wierzbowskim tworzy linię muzyczną spektaklu Teatru ZAR „Anhelli. Skowyt”,  a także prowadzi projekt pracy nad polifonicznymi pieśniami gruzińskimi. Zajmuje się muzyką prawosławia, którą poznawała we Lwowie, Sankt Petersburgu i Supraślu. Efektami swoich poszukiwań dzieli się podczas warsztatów. Od 2019 prowadzi we Wrocławiu cykle rocznych warsztatów laboratoryjnej pracy VoiceLAB. Od 2020 ten program warsztatowy jest częścią francuskiego programu Qualiopi. Bada wpływ technik relaksacyjnych na pracę performera.

Od lat fascynuje się dźwiękiem, jego fizyczną naturą oraz nieskończonym potencjałem. W 2019 zaczęła współpracę z Biosonology Institute Art in Listening Accademy w Turynie. W 2022  ukończyła kurs uprawniający do pracy jako terapeuta dźwięku w nurcie stymulacji biosonologicznej.

 

Fot. Maciej ZakrzewskiTomasz Wierzbowski to aktor i muzyk w spektaklach „Ewangelie dzieciństwa”, „Cesarskie cięcie”, „Anhelli. Wołanie” oraz „Armine, Sister” Teatru ZAR. Autor serii wydawniczej 3/2 poświęconej muzyce (dotychczas w serii ukazały się książki „Jak system równomiernie temperowany popsuł harmonię” Rossa Duffina oraz „Temperacja. Jak muzyka stała się polem bitwy wielkich umysłów zachodniej cywilizacji” Stuarta Isacoffa). Autor i współautor muzyki do filmów krótkometrażowych oraz do spektakli teatralnych w Polsce i za granicą. Wspólnie z Aleksandrą Kotecką zaangażowany w pracę studia produkcji muzycznej Foxterrier Production.

29 lipca – 1 sierpnia
10.00–14.00
15.30–17.30

2–4 sierpnia
10.00–14.00
16.00–20.00 (18.30–20.00 sesja nagraniowa)

Koszt: 900 PLN (przy wpłacie zaliczki do 20 czerwca 2022)
Koszt: 1100 PLN (przy wpłacie zaliczki do 22 lipca 2022)

O rezerwacji miejsca decyduje wpłata bezzwrotnej zaliczki w wysokości 300 PLN.

Prosimy o uzupełnienie formularza zgłoszeniowego do dnia 22 lipca 2022. Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Oferujemy zniżkę dla osób, które brały udział w poprzednich edycjach lub w innych warsztatach prowadzonych przez VoiceLAB. Zainteresowanych prosimy o kontakt mailowy voicelab2020@gmail.com.

Galeria zdjęć