Twórca: Jan Sarata
Czytanie performatywne
sob. 22.02.2025
Blok III, 20.30
Sala Teatru Laboratorium Instytutu Grotowskiego
Od 18 lat.
Uwaga! Czytanie performatywne zawiera sceny seksualne wykraczające poza powszechnie przyjęte normy, a także porusza temat zażywania środków odurzających.
Czytanie performatywne „Zabawa na działce” zabiera widzów w świat spotkań na granicy cielesności, samotności i euforycznych uniesień. Bohaterowie poprzez fragmentaryczne, intymne rozmowy odsłaniają mechanizmy budowania relacji w subkulturze chemseksu – przestrzeni, gdzie przyjemność, potrzeba akceptacji i ucieczka od codzienności splatają się w jedną, intensywną narrację.
To opowieść o ludziach próbujących odnaleźć siebie w rzeczywistości, w której granice kontroli zacierają się pod wpływem chemicznych bodźców. Każde spotkanie, każda rozmowa to okazja do konfrontacji z własnymi pragnieniami, lękami i deficytami emocjonalnymi. Bohaterowie poruszają się po cienkiej linii między potrzebą bliskości a ucieczką od odpowiedzialności, odkrywając, jak ich działania wpływają na nich samych i na innych.
Czytanie dotyka uniwersalnych tematów związanych z samotnością, cielesnością i próbą odnalezienia sensu w świecie pełnym sprzeczności. To zapis emocji i doświadczeń, które wymykają się prostym ocenom i dotykają tego, co najbardziej ludzkie – potrzeby bycia zauważonym, zrozumianym i kochanym.
Jan Sarata jest tancerzem, aktorem i performerem specjalizującym się w eksploracji fizyczności i wyrazu cielesnego. Student Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie na kierunku Aktorstwo Teatru Tańca. Ukończył również kursy takie jak Aktorstwo w Metodzie Meisnera (Laboratorium Meisnera, Warszawa), Choreografia eksperymentalna (Centrum w Ruchu, Warszawa) oraz kurs teatru dokumentalnego Teatru na Faktach (Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław). Na jego praktykę artystyczną składają się zarówno role teatralne, jak i doświadczenie w różnorodnych technikach tańca, m.in. Gaga, Dynamic Phrasing, Fighting Monkey, voguing, house oraz polska technika tańca współczesnego. Jego twórczość jest głęboko zakorzeniona w improwizacji i badaniu obecności scenicznej, co znajduje wyraz w autorskich projektach choreograficznych takich jak „Gloria” czy „It’s Just a Burning Memory”. Współpracuje z wieloma teatrami i artystami, m.in. Teatrem KTO w Krakowie, Teatrem Rozbark w Bytomiu, oraz Nowszym Teatrem w Łodzi. Obecnie mieszka w Warszawie.
sob. 22.02.2025
BLOK III, 20.30
Czas trwania: ok. 90 min
Uwaga! Aby uczestniczyć w całości wydarzenia, należy pobrać bezpłatne wejściówki na każdy blok półmaratonu.