Aktualnie jesteś: BodyConstitution / Trening aktora

Fighting Mœonkey – praktyka

Pokaz pracy Jozefa Frucka

13/04/2014 {niedziela} 16:30
Studio Na Grobli
Wstęp wolny
Pokaz w języku angielskim z tłumaczeniem na język polski

Pokaz pracy prezentuje badania docierające do fundamentalnych reguł, które przywracają do życia zapomniane wzorce ruchowe, wykorzystując ogromny potencjał prostych ludzkich ruchów. To doświadczalne testowanie granic, podczas którego trudność i niebezpieczeństwo stają się narzędziami budowania siły, zdolności przystosowawczych i miękkości, umożliwiając otwarcie na Wspólną Regułę Twórczą.
Budowanie praktyki w drodze dynamicznego eksperymentu z udziałem adeptów sztuk walki, tancerzy, sportowców, rzeźbiarzy i przedstawicieli innych dyscyplin, którzy badają ludzką architekturę i fizjologię w kontekście środowiska, w którym człowiek ewoluuje i które kształtuje jego zachowanie i ruch. Praca uwzględnia różne aspekty nacisków ewolucyjnych i to, jak na nie reagujemy.

Fot. Srdjan StanojevicJozef Frucek jest współzałożycielem, wraz z Lindą Kapetaneą, RootlessRoot, praktykiem ruchu i artystą. Ukończył Akademię Muzyczną i Teatralną w Bratysławie, a następnie obronił doktorat (2002). W latach 2002–2005 był członkiem zespołu Ultima Vez prowadzonego przez Wima Vandekeybusa, współtworząc Blush (wersję sceniczną i filmową) oraz Sonic Boom. W latach 2005–2006 współpracował z Królewskim Teatrem Flamandzkim w Brukseli (KVS), realizując własne projekty. W 2006 roku, wraz z Lindą Kapetaneą, założył RootlessRoot – platformę realizacji własnych spektakli oraz prowadzenia badań i działań edukacyjnych. Od tamtej pory rozwija otwarty program badań ludzkiego ruchu Fighting Μonkey, wykorzystując jego rezultaty w kształceniu tancerzy, sportowców, aktorów i innych praktyków ruchu.
Od 2012 roku Frucek jest członkiem kadry naukowej Państwowej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie i Narodowej Szkoły Tańca w Atenach.
W ciągu ostatnich dziesięciu lat stworzyli z Lindą Kapetaneą ponad piętnaście prac tanecznych, zaprezentowali ponad pięćset spektakli w osiemnastu krajach i przeprowadzili warsztaty dla ponad pięciu tysięcy uczniów na całym świecie.