Aktualnie jesteś: VoiceLAB

VoiceLAB Openings. Warsztaty przy uchylonych drzwiach

Otwarte sesje pracy w ramach warsztatów Aleksandry Koteckiej i Tomasza Wierzbowskiego

niedz. 28.04.2024, 16.00
Kolejne sesje: 12.05, 16.06.2024
Instytut Grotowskiego, Studio Na Grobli

Wstęp wolny, wymagana rezerwacja bezpłatnej wejściówki

VoiceLAB Openings. Warsztaty przy uchylonych drzwiach
Fot. Maciej Zakrzewski

Materiał, nad którym pracujemy w trakcie warsztatów VoiceLAB Openings, jest wynikiem naszych wieloletnich poszukiwań, mających na celu wydobycie pełni potencjału kryjącego się w harmonii oraz głębokiej fascynacji muzyką gruzińską. Uświadomiła nam ona, że daleko poza poprawnym, czystym śpiewem leży brzmienie pełniejsze, niosące o wiele więcej muzycznych znaczeń, a nawet zdolne zmieniać powietrze między śpiewającymi a słuchaczami w geometryczną mozaikę.

Przy zachowaniu pełnego skupienia i uważności, jakie właściwe są pracy laboratoryjnej, chcemy zaprosić słuchaczy z zewnątrz, by podzielić się z nimi nie tyle wynikami pracy, ile raczej samym procesem poszukiwań w obrębie harmonii – nie ukrywając naszych pomyłek i wątpliwości, jakie napotykamy. Chcemy badać, jak na nasze słyszenie wpływa obecność słuchających, gdyż to konieczny element naszej regularnej praktyki. Możemy ją porównać do treningu uszu: muzyka gruzińska stanowi punkt wyjścia do poszukiwań w obrębie subtelnej materii mikrostrojenia w polifonii – po to, by oddać sprawiedliwość harmonii jako medium obiektywnej ekspresji.
Aleksandra Kotecka i Tomasz Wierzbowski

Fot. Tobiasz PapuczysAleksandra Kotecka od 2004 r. współpracuje z Teatrem ZAR. Brała udział w powstawaniu spektakli: Ewangelie dzieciństwa“, Cesarskie cięcie”, Anhelli. Wołanie” oraz Armine, Sister”. Autorka i współautorka muzyki do filmów oraz spektakli w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Twórczyni studia produkcji muzycznej Foxterrier Production. Zajmuje się polifonicznym śpiewem gruzińskim, nad którym pracuje zarówno podczas wypraw źródłowych, jak i w ramach własnych poszukiwań. Wspólnie z Tomaszem Wierzbowskim tworzy linię muzyczną spektaklu Teatru ZAR „Anhelli. Skowyt”,  a także prowadzi projekt pracy nad polifonicznymi pieśniami gruzińskimi. Zajmuje się muzyką prawosławia, którą poznawała we Lwowie, Sankt Petersburgu i Supraślu. Efektami swoich poszukiwań dzieli się podczas warsztatów. Od 2019 prowadzi we Wrocławiu cykle rocznych warsztatów laboratoryjnej pracy VoiceLAB. Od 2020 ten program warsztatowy jest częścią francuskiego programu Qualiopi. Bada wpływ technik relaksacyjnych na pracę performera.

Od lat fascynuje się dźwiękiem, jego fizyczną naturą oraz nieskończonym potencjałem. W 2019 zaczęła współpracę z Biosonology Institute Art in Listening Accademy w Turynie. W 2022  ukończyła kurs uprawniający do pracy jako terapeuta dźwięku w nurcie stymulacji biosonologicznej.

 

Fot. Maciej ZakrzewskiTomasz Wierzbowski to aktor i muzyk w spektaklach „Ewangelie dzieciństwa”, „Cesarskie cięcie”, „Anhelli. Wołanie” oraz „Armine, Sister” Teatru ZAR. Autor serii wydawniczej 3/2 poświęconej muzyce (dotychczas w serii ukazały się książki „Jak system równomiernie temperowany popsuł harmonię” Rossa Duffina oraz „Temperacja. Jak muzyka stała się polem bitwy wielkich umysłów zachodniej cywilizacji” Stuarta Isacoffa). Autor i współautor muzyki do filmów krótkometrażowych oraz do spektakli teatralnych w Polsce i za granicą. Wspólnie z Aleksandrą Kotecką zaangażowany w pracę studia produkcji muzycznej Foxterrier Production.

niedz. 28.04.2024, 16.00

Jeśli są Państwo osobami ze specjalnymi potrzebami i planują wziąć udział w wydarzeniu, prosimy o kontakt mejlowy lub telefoniczny minimum 3 dni wcześniej: sekretariat@grotowski-institute.pl, 71 34 45 320. Taka informacja pozwoli nam wdrożyć rozwiązania, które sprawią, że wydarzenie będzie dla Państwa dostępne.

erasmus_kotecka_seminarium