Sesja terapii falą dźwiękową prowadzona przez Aleksandrę Kotecką
W ramach Festiwalu Ciszy, linia programowa „Ciało Ciszy”
czw. 4.04, 18.00–20.00
Sala Teatru Laboratorium Instytutu Grotowskiego
Udział bezpłatny, zapisy do 27.03 pod adresem: festiwalciszy@gmail.com
Warunkiem jest uczestnictwo w wykładzie Przez wibrację do ciszy. Wprowadzenie do biosonologii – terapii falą dźwiękową
Introcepcja to głębokie spojrzenie wewnątrz, uczenie się słuchania ciała na nowo.
Rozpoznawania gromadzących się napięć oraz odkrywania w nich języka, którym mówi do nas nasze ciało.
To szukanie rozluźnienia, balansu i stabilności.
To szukanie otwarcia.
To odkrywanie relacji ciało – umysł: niekończącego się cyklu wzajemnie wpływających na siebie zależności.
Proponowane techniki relaksacyjne, mające na celu stopniowe otwieranie ciała (oparte na pracy z dociążeniem i grawitacją jako głównym narzędziem rozluźnienia) uczą podążania za jego potrzebami. Uzyskane dzięki nim rozluźnienie stanowi także przygotowanie do terapii falą dźwiękową.
Wibracyjny charakter dźwięku pozwala wypracować potężne narzędzie, uruchamiające organiczną odpowiedź organizmu. Jest on tym samym przygotowywany do psychofizycznego wyrównania w kierunku homeostazy, otwierając dostęp do naszych najgłębszych zasobów, wraz z możliwością samoleczenia i kompensacji czynników stresowych.
Aleksandra Kotecka od 2004 r. współpracuje z Teatrem ZAR. Brała udział w powstawaniu spektakli: „Ewangelie dzieciństwa“, „Cesarskie cięcie”, „Anhelli. Wołanie” oraz „Armine, Sister”. Autorka i współautorka muzyki do filmów oraz spektakli w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Twórczyni studia produkcji muzycznej Foxterrier Production. Zajmuje się polifonicznym śpiewem gruzińskim, nad którym pracuje zarówno podczas wypraw źródłowych, jak i w ramach własnych poszukiwań. Wspólnie z Tomaszem Wierzbowskim tworzy linię muzyczną spektaklu Teatru ZAR „Anhelli. Skowyt”, a także prowadzi projekt pracy nad polifonicznymi pieśniami gruzińskimi. Zajmuje się muzyką prawosławia, którą poznawała we Lwowie, Sankt Petersburgu i Supraślu. Efektami swoich poszukiwań dzieli się podczas warsztatów. Od 2019 prowadzi we Wrocławiu cykle rocznych warsztatów laboratoryjnej pracy VoiceLAB. Od 2020 ten program warsztatowy jest częścią francuskiego programu Qualiopi. Bada wpływ technik relaksacyjnych na pracę performera.
Od lat fascynuje się dźwiękiem, jego fizyczną naturą oraz nieskończonym potencjałem. W 2019 zaczęła współpracę z Biosonology Institute Art in Listening Accademy w Turynie. W 2022 ukończyła kurs uprawniający do pracy jako terapeuta dźwięku w nurcie stymulacji biosonologicznej.