ALA

Aktualnie jesteś: Otwarty Uniwersytet Poszukiwań / Semestry autorskie / 3/2. Harmonie wyzwoloneVoiceLAB

Przestrzeń styku/Interface

Koncert II Aleksandry Koteckiej i Tomasza Wierzbowskiego w ramach OUP

ODWOŁANE

czw. 18.04.2024, 18.00
Studio Na Grobli Instytutu Grotowskiego (Sala Studyjna)
Koncert z audiowstępem, zapraszamy z osobami towarzyszącymi oraz psami przewodnikami

Szukając fizycznego zrozumienia harmonii, zanurzamy się w głąb dźwięków, łącząc tradycyjną muzykę polifoniczną z gęstą tkanką harmoniczną tworzoną przez muzykę elektroniczną i tworząc sonosferę, w której muzyka staje się całościowym fizycznym doświadczeniem, odbieranym przez całe ciało.

Fot. Tobiasz PapuczysAleksandra Kotecka od 2004 r. współpracuje z Teatrem ZAR. Brała udział w powstawaniu spektakli: Ewangelie dzieciństwa“, Cesarskie cięcie”, Anhelli. Wołanie” oraz Armine, Sister”. Autorka i współautorka muzyki do filmów oraz spektakli w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Twórczyni studia produkcji muzycznej Foxterrier Production. Zajmuje się polifonicznym śpiewem gruzińskim, nad którym pracuje zarówno podczas wypraw źródłowych, jak i w ramach własnych poszukiwań. Wspólnie z Tomaszem Wierzbowskim tworzy linię muzyczną spektaklu Teatru ZAR „Anhelli. Skowyt”,  a także prowadzi projekt pracy nad polifonicznymi pieśniami gruzińskimi. Zajmuje się muzyką prawosławia, którą poznawała we Lwowie, Sankt Petersburgu i Supraślu. Efektami swoich poszukiwań dzieli się podczas warsztatów. Od 2019 prowadzi we Wrocławiu cykle rocznych warsztatów laboratoryjnej pracy VoiceLAB. Od 2020 ten program warsztatowy jest częścią francuskiego programu Qualiopi. Bada wpływ technik relaksacyjnych na pracę performera.

Od lat fascynuje się dźwiękiem, jego fizyczną naturą oraz nieskończonym potencjałem. W 2019 zaczęła współpracę z Biosonology Institute Art in Listening Accademy w Turynie. W 2022  ukończyła kurs uprawniający do pracy jako terapeuta dźwięku w nurcie stymulacji biosonologicznej.

 

Fot. Maciej ZakrzewskiTomasz Wierzbowski to aktor i muzyk w spektaklach „Ewangelie dzieciństwa”, „Cesarskie cięcie”, „Anhelli. Wołanie” oraz „Armine, Sister” Teatru ZAR. Autor serii wydawniczej 3/2 poświęconej muzyce (dotychczas w serii ukazały się książki „Jak system równomiernie temperowany popsuł harmonię” Rossa Duffina oraz „Temperacja. Jak muzyka stała się polem bitwy wielkich umysłów zachodniej cywilizacji” Stuarta Isacoffa). Autor i współautor muzyki do filmów krótkometrażowych oraz do spektakli teatralnych w Polsce i za granicą. Wspólnie z Aleksandrą Kotecką zaangażowany w pracę studia produkcji muzycznej Foxterrier Production.

czw. 18.04.2024, 18.00 ODWOŁANE

 

Nasza siedziba znajduje się niedaleko Placu Wróblewskiego. Do Placu można dojechać tramwajem (linie: 3, 4, 5, 16, 18). Następnie należy udać się na ulicę Na Grobli, przechodząc przez mostek na Oławie. Idąc wzdłuż ulicy Na Grobli (około 1 kilometr), dotrzecie Państwo do Instytutu, który znajduje się zaraz obok Hotelu Wodnik.  Wzdłuż budynku Instytutu oraz po drugiej stronie ulicy znajdują się płatne miejsca parkingowe.

Po przekroczeniu głównej bramy budynku należy iść prosto przez dziedziniec aż do schodów. Po pokonaniu ich, należy wejść do wnętrza budynku drzwiami znajdującymi się po lewej.  W środku należy kierować się ku schodom prowadzącym na I piętro, na którym znajduje się Sala Studyjna. Toalety mieszczą się na poziomie O (po wejściu do budynku należy zejść kilka stopni w dół).

Zachęcamy do korzystania z asysty osób opiekujących się gościniami i gośćmi, które mogą towarzyszyć w drodze z przystanku tramwajowego do budynku (spacer zajmuje około 25 minut; zapotrzebowanie prosimy zgłaszać, dzwoniąc do Magdaleny Mądrej pod numer telefonu 693 927 324).

Zapraszamy na koncert z osobami towarzyszącymi oraz psami przewodnikami.