Cisza jest zjawiskiem wielowymiarowym. Można na nią patrzeć z różnych perspektyw, nadawać jej nazwy, dopowiadać do niej, przez pryzmat pojęć określając jej formy.
„Formy Ciszy” to linia programowa Festiwalu Ciszy, na którą składają się wykłady i spotkania teoretyczno-praktyczne ze specjalistami różnych dziedzin: muzykologii, psychologii, architektury, filozofii i architektury krajobrazu.
Spacer dźwiękowy prowadzony przez dr. Roberta Losiaka
W ramach Festiwalu Ciszy, linia programowa „Formy Ciszy”
Wykład dr. Roberta Losiaka
W ramach Festiwalu Ciszy, linia programowa „Formy Ciszy”
Stanowisko VR projektu „Soundception” realizowanego na Wydziale Inżynierii Kształtowania Środowiska i Geodezji Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, prezentacja: dr inż. arch. kraj. Iga Kołodyńska, mgr Joanna Wyrwa, mgr Alex Lubiński
W ramach Festiwalu Ciszy, linia programowa „Formy Ciszy”
Bulvary (ul. Księcia Witolda 11)
Grupa I – prowadzenie: dr Kamila Staśko-Mazur
W ramach Festiwalu Ciszy, linia programowa „Formy Ciszy”
Grupa II – prowadzenie: dr Robert Losiak
W ramach Festiwalu Ciszy, linia programowa „Formy Ciszy”
Wykład dr. Marcina Czuba
W ramach Festiwalu Ciszy, linia programowa „Formy Ciszy”
Prezentacja projektu realizowanego na Politechnice Wrocławskiej, prowadzenie: Julia Marta Myślińska, Emilia Rogowiec
W ramach Festiwalu Ciszy, linia programowa „Formy Ciszy”
Prezentacja projektu realizowanego na Politechnice Wrocławskiej, prowadzenie: dr inż. arch. Natalia Ratajczak-Szponik
W ramach Festiwalu Ciszy, linia programowa „Formy Ciszy”
Rozmowa dr Dominiki Stryjewskiej z Michałem Dudą i Danielem Brożkiem
W ramach Festiwalu Ciszy, linia programowa „Formy Ciszy”
Słuchowisko z 1964 r. z wprowadzeniem prof. Dariusza Kosińskiego
W ramach Festiwalu Ciszy, linie programowe „Formy Ciszy” i „Akt Ciszy”
Aleksandra Kotecka od 2004 r. współpracuje z Teatrem ZAR. Brała udział w powstawaniu spektakli: „Ewangelie dzieciństwa“, „Cesarskie cięcie”, „Anhelli. Wołanie” oraz „Armine, Sister”. Autorka i współautorka muzyki do filmów oraz spektakli w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Twórczyni studia produkcji muzycznej Foxterrier Production. Zajmuje się polifonicznym śpiewem gruzińskim, nad którym pracuje zarówno podczas wypraw źródłowych, jak i w ramach własnych poszukiwań. Wspólnie z Tomaszem Wierzbowskim tworzy linię muzyczną spektaklu Teatru ZAR „Anhelli. Skowyt”, a także prowadzi projekt pracy nad polifonicznymi pieśniami gruzińskimi. Zajmuje się muzyką prawosławia, którą poznawała we Lwowie, Sankt Petersburgu i Supraślu. Efektami swoich poszukiwań dzieli się podczas warsztatów. Od 2019 prowadzi we Wrocławiu cykle rocznych warsztatów laboratoryjnej pracy VoiceLAB. Od 2020 ten program warsztatowy jest częścią francuskiego programu Qualiopi. Bada wpływ technik relaksacyjnych na pracę performera.
Od lat fascynuje się dźwiękiem, jego fizyczną naturą oraz nieskończonym potencjałem. W 2019 zaczęła współpracę z Biosonology Institute Art in Listening Accademy w Turynie. W 2022 ukończyła kurs uprawniający do pracy jako terapeuta dźwięku w nurcie stymulacji biosonologicznej.
Na warsztaty, wyjazd i spacer obowiązują zapisy do 27.03.2024 na adres festiwalciszy@gmail.com
Wejściówki można zarezerwować online za pośrednictwem strony internetowej Instytutu im. Jerzego Grotowskiego: www.bilety.grotowski-institute.pl