Cisza jest zjawiskiem wielowymiarowym. Można na nią patrzeć z różnych perspektyw, nadawać jej nazwy, dopowiadać do niej, przez pryzmat pojęć określając jej formy.
„Formy Ciszy” to linia programowa Festiwalu Ciszy, na którą składają się wykłady i spotkania teoretyczno-praktyczne ze specjalistami różnych dziedzin: muzykologii, psychologii, architektury, filozofii i architektury krajobrazu.
Spacer dźwiękowy prowadzony przez dr. Roberta Losiaka
W ramach Festiwalu Ciszy, linia programowa „Formy Ciszy”
Wykład dr. Roberta Losiaka
W ramach Festiwalu Ciszy, linia programowa „Formy Ciszy”
Stanowisko VR projektu „Soundception” realizowanego na Wydziale Inżynierii Kształtowania Środowiska i Geodezji Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, prezentacja: dr inż. arch. kraj. Iga Kołodyńska, mgr Joanna Wyrwa, mgr Alex Lubiński
W ramach Festiwalu Ciszy, linia programowa „Formy Ciszy”
Bulvary (ul. Księcia Witolda 11)
Grupa I – prowadzenie: dr Kamila Staśko-Mazur
W ramach Festiwalu Ciszy, linia programowa „Formy Ciszy”
Grupa II – prowadzenie: dr Robert Losiak
W ramach Festiwalu Ciszy, linia programowa „Formy Ciszy”
Wykład dr. Marcina Czuba
W ramach Festiwalu Ciszy, linia programowa „Formy Ciszy”
Prezentacja projektu realizowanego na Politechnice Wrocławskiej, prowadzenie: Julia Marta Myślińska, Emilia Rogowiec
W ramach Festiwalu Ciszy, linia programowa „Formy Ciszy”
Prezentacja projektu realizowanego na Politechnice Wrocławskiej, prowadzenie: dr inż. arch. Natalia Ratajczak-Szponik
W ramach Festiwalu Ciszy, linia programowa „Formy Ciszy”
Rozmowa dr Dominiki Stryjewskiej z Michałem Dudą i Danielem Brożkiem
W ramach Festiwalu Ciszy, linia programowa „Formy Ciszy”
Słuchowisko z 1964 r. z wprowadzeniem prof. Dariusza Kosińskiego
W ramach Festiwalu Ciszy, linie programowe „Formy Ciszy” i „Akt Ciszy”
Aleksandra Kotecka jest performerką wokalną, edukatorką głosu i technik oddechowych wyrastających z technik relaksacyjnych i jogi klasycznej, terapeutką falą dźwiękową pracującą zgodnie z nurtem teorii poliwagalnej. W latach 2004–2023 współpracowała z wrocławskim Teatrem ZAR. Brała udział w powstawaniu spektakli: „Ewangelie dzieciństwa“, „Cesarskie cięcie”, „Anhelli. Wołanie” oraz „Armine, Sister”. Autorka i współautorka muzyki do filmów oraz spektakli realizowanych w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Twórczyni studia produkcji muzycznej Foxterrier Production. Zajmuje się polifonicznym śpiewem gruzińskim, nad którym pracuje zarówno podczas wypraw źródłowych, jak i w ramach własnych poszukiwań. Wspólnie z Tomaszem Wierzbowskim tworzyła linię muzyczną spektaklu Teatru ZAR „Anhelli. Skowyt”. Zajmuje się muzyką prawosławia, którą poznawała we Lwowie, Sankt Petersburgu i Supraślu. W 2019 powołała VoiceLAB – laboratorium pracy z głosem, który od 2020 jest częścią rządowego francuskiego programu doskonalenia zawodowego dla artystów – Qualiopi. Od lat fascynuje się dźwiękiem, jego fizyczną naturą oraz nieskończonym potencjałem. W 2019 zaczęła współpracę z Biosonology Institute Art in Listening Accademy w Turynie. W 2022 ukończyła kurs uprawniający do pracy w charakterze terapeutki dźwięku w nurcie stymulacji biosonologicznej. Absolwentka certyfikowanego kursu Teorii Poliwagalnej w Polyvagal Institute USA. W 2023 jej projekt „Wtargnięcia” otrzymał stypendium Prezydenta Miasta Wrocławia.
Na warsztaty, wyjazd i spacer obowiązują zapisy do 27.03.2024 na adres festiwalciszy@gmail.com
Wejściówki można zarezerwować online za pośrednictwem strony internetowej Instytutu im. Jerzego Grotowskiego: www.bilety.grotowski-institute.pl